Victoria 46

Victoria 46Victoria 46, dezvoltat de un grup strain care detine si controleaza francizele Mango si Castro in Romania, este probabil cel mai bine localizat dintre toate (mai exact cele 3 existente in present pe piata locala), chiar in inima Bucurestiului, pe Calea Victoriei. Se simte insa lipsa unei parcari, iar spatiul este relativ limitat, multe branduri avand o expunere destul de redusa din acest punct de vedere.

De la deschiderea sa, ce a avut loc in primavara acestui an, si pana in prezent, Victoria 46, care isi tine planurile de viitor secrete, a efectuat cateva schimbari in randul brandurilor, pentru unele dintre ele doar reducand comenzile. Au aparut insa si marci noi in portofoliu, printre care: YSL, Givenchy si Missoni. Potrivit unui studio CPP, care citeaza surse din piata, Victoria 46 inregistreaza cele mai bune vanzari pe McQueen, Chloe si Cavalli. Specialistii CPP trag un semnal de alarma in privinta unuia dintre aspectele cele mai importante ale industriei de lux: relatia cu clientii, care nu este inca la un nivel de lux, o parte din personal provenind de la Mango si Castro, branduri de tip mass market.

Jolie Ville Galleria

Jolie Ville GalleriaJolie Ville Galleria, o parte din Jolie Ville Mall, este localizata in partea de nord a Bucurestiului, in cartierul rezidential Iancu Nicolae. In contrast cu numarul mare de resedinte de lux, Jolie Ville nu a reusit sa atraga consumatori instariti. Aflat in proprietatea grupului egiptean HKS, Jolie Ville a pornit pe picior gresit, in special din cauza mixului de branduri. In opinia specialistilor CPP, galeria este nepotrivita intr-un loc in care predomina branduri de tip mass market si outlet-uri, in timp ce parterul este ocupat aproape in totalitate de supermarketul Primavara, cunoscut pentru locatiile aflate la suburbia orasului.

Jolie Ville a semnat recent un contract de inlocuire a cinematografului multiplex cu un SPA World Class, programat sa se lanseze la sfarsitul anului 2007, miscare prin care se doreste atragerea unui numar mai mare de clienti, dar reputatia mall-ului precum si neplacerile cauzate de proiectele imobiliare din apropiere tin inca departe adevaratii consumatori de lux…cel putin pentru o vreme. Jolie Ville Galleria multi-brand a schimbat de cateva ori mixul de branduri, printre cele prezente acum numarandu-se: Ferre, Valentino Red, Emilio Pucci, Versace Jeans, Just Cavalli, John Galliano, Moschino Jeans.

The Place Concept Store

The Place Concept StoreThe Place Concept Store, un boutique de tip multi-brand situat pe Calea Dorobanti si detinut de Iulia Dobrin (Sarrieri Lingerie Group), are cea mai buna reputatie, datorita activitatilor intense de PR si sampling in cele mai importante reviste de specialitate (in special in Elle). The Place reprezinta cateva branduri de lux de nisa, precum Jimmy Choo, Barbara Bui, Christian Louboutin, o alegere surprinzatoare pentru Europa de Est, dominata pana acum de branduri de lux din Italia, precum Cavalli, Dolce Gabbana sau Ferre.

In scurta sa existent, de circa jumatate de an, The Place a inlocuit si a redus comenzi pentru unele dintre brandurile detinute. Cu toate acestea, magazinul nu a atras foarte multi clienti cu potential financiar, fie pentru ca acestia nu stiu inca de prezenta sa, sau pur si simplu nu sunt satisfacuti de oferta. Aspectul vitrinei, care ar fi putut sa fie mai exclusivist tinand cont de publicul tinta, este compensat de nivelul bun al relatiei cu clientii, mai ales ca proprietara, Iulia Dobrin, se implica personal in fidelizarea clientilor.

Multi si mono brand

Multi si mono brandAlte magazine multi-brand precum IT Ittiere de la Plaza Romania si Alta Moda au stocuri limitate si uneori colectii de tip “outlet season”. Victoria 46 si Joli Ville Galleria sunt singurele magazine multi-brand care aduc colectii barbatesti, printre cele mai bine reprezentate branduri fiind: Alexander McQueen, Yves Saint Laurent si Baldessarini.

Segmentul de moda barbateasca s-a dezvoltat in anul 2007 cu Alsa Boutiques care si-a mutat magazinele Zanga si Pal Zileri intr-o locatie diferita, separand cele doua branduri in spatii dedicate. Zenga si Zileri au fost printre primele branduri de lux introduse pe piata la inceputul anului 1993 si prin eforturi sustinute de marketing au crescut si au loializat consumatorii, ajutate fiind si de cresterea economica.

Magazinele mono-brand aduse in franciza piata romaneasca sunt: Max Mara, Ermenegildo Zegna, Canali, Pal Zileri, Hugo Boss, Escada Sport, Escada, Guess, iar cele ne-francizate sunt: La Perla, Le Silla, Blumarine.

Specialistii CPP mai evidentiaza lipsa unor branduri internationale puternice pe segmentul rochiilor de seara, al costumelor pentru femeile de afaceri si al rochiilor de mireasa, pe care activeaza numai de branduri locale.

Magazine recent inchise: Escada Couture, Ferre/Valentino

Magazine recent inchise: Escada Couture, Ferre/ValentinoReprezentantii francizei Escada motiveaza inchiderea boutique-ului prin chiriile exorbitante si prin faptul ca femeile instarite sunt interesate sa cumpere haine Escada din afara tarii, in ciuda eforturile de PR/Marketing intreprinse. Opinia specialistilor CPP este insa usor diferita, considerand ca Escada nu reprezinta o alegere potrivita pentru piata romaneasca, datorita preturilor mari al rochiilor de seara, considerate prea conservatoare, pe stilul german, prea clasice.

In ceea ce priveste chiriile de pe Calea Victoriei, intr-adevar acestea cresc constant, in special datorita cererii mari venite din partea bancilor si a farmaciilor, care sunt dispuse sa plateasca aproape oricat pentru o locatie buna. Cel mai bun exemplu este cel al spatiului ocupat pana nu de mult de Escada, care a fost luat de detinatorul francizei L’Occitane, noul magazin L’Occitane fiind programat sa se deschida in toamna anului 2007 - a doua locatie de sine statatoare din centrul Bucurestiului.

Accesorii

AccesoriiPiata accesoriilor de lux a reprezentat in 2007 segmentul cel mai puternic al industriei, cu o explozie de branduri, locatii si concepte. Brandurile favorite (prezente de mai multi ani) precum Pollini, Sergio Rossi, Caesare Paciotti, Lancel, La Perla, Levintza, Dacoma au intrat in competitie directa cu nou venitii Jimmy Choo, Missoni, Yves Saint Laurent, Dolce Gabbana, Roberto Cavalli, Versace Jeans Couture, Marc Jacobs, Givenchy, Fratelli Rosetti, Bruno Magli, Moreschi, Furla, Le Silla, Blumarine in special pe incaltaminte si genti. Multe dintre aceste branduri sunt distribuite in locatii de tip multi-brand, mai mult de jumatate dintre magazinele existente fiind deschise la inceputul anului 2007.Cea mai mare selectie de genti din piele si pantofi sunt disponibile la Victoria 46, cu toate ca preturile sunt ceva mai mari decat la Milano si limitate in marimi (pantofi).

Magazine de sine statatoare de accesorii: Lancel, Caesare Paciotti, la Perla, Le Silla;

Magazine multi brands: Distinto, The Place, Victoria 46, ElleGanza, Exquisit, Jolie Ville Galleria;

Exista branduri ideale pentru piata romaneasca?

Exista branduri ideale pentru piata romaneasca?Romania este alaturi de Ucraina, Rusia si Bulgaria din ce in ce mai atractiva pentru marcile de lux, insa, la fel ca orice piata, are specificul ei. Datorita calatoriilor din ce in ce mai dese in afara granitelor, romanii au inceput sa fie mai educati si, in mod traditional, sunt atrasi de brandurile italiene de top, in detrimentul celor franceze sau britanice. Ca si trasaturi, consumatorii sunt atrasi de brandurile cu un aspect “flashy”, intens colorate si accesorizate, precum Cavalli si Dolce&Gabbana. Cu toate acestea, in ultima vreme se observa o inclinatie spre stilul britanic, clasic, prin brandurile: Burberry, Mulberry si Paul Smith, care incep sa castige din piata.

In categoria branduri nepotrivite pot intra, in opinia sepcialistilor CPP: Escada – prea conservator, Lancel, marca de pielarie si accesorii mult prea clasica pentru piata locala si Vivien Westwood – prea excentric. De aici si scurta istorie a brandului Vivien Westwood in Romania, magazinul fiind inchis in doar sase luni de la deschidere.

Preferintele consumatorilor se pot schimba in timp, lucru care va fi cu siguranta influentat atat de strategiile brandurilor, cat si de cresterea gradului de informare si de educare a consumatorilor.

Pot brandurile romanesti de lux sa concureze cu cele internationale?

Pot brandurile romanesti de lux sa concureze cu cele internationale?Cu siguranta brandurile romanesti pot concura cu cele internationale. Dar, pentru a se realiza acest lucru sunt necesare o serie de masuri precum: crearea unei identitati proprii, mizarea pe manufactura, pe creativitate, pe strategii de marketing si PR, precum si pe retail – vanzarea intr-un singur magazin a produselor, nu este cu siguranta, o decizie inspirata intr-o strategie de expansiune.

In Romania s-au remarcat de putin timp cativa designeri valorosi, cu potential si creativitate. Succesul va depinde doar de modul in care isi administreaza business-ul, de deciziile pe care le vor lua, precum si de sistemul de distributie pus la punct. Concurenta brandurilor locale cu cele internationale se va putea observa in momentul in care piata din Romania va fi una matura, iar competita intensa. Cu siguranta unele branduri romanesti au un mare potential, insa acesta trebuie valorificat.

In ce masura falsurile afecteaza industria de lux din Romania

In ce masura falsurile afecteaza industria de lux din RomaniaBrandurile care nu sunt inca prezente pe piata locala, precum Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Versace, Ferre, au avut si vor avea de pierdut din cauza produselor contrafacute. Brandurile sufera o diluare – isi pierd din exclusivitate si originalitate, iar un client instarit nu vrea sa si vada hainele de brand similare cu produse ieftine. Un alt dezavantaj este faptul ca exista produse inventate, care induc clientii needucati in materie de fashion in eroare, deoarece nu cunosc specificul brandului. Un alt pericol il reprezinta piata produselor contrafacute de calitate, produse fabricate in sistemul Lohn in fabricile din Romania de unde se fura materiale pentru realizarea de produse false.

Din cauza produselor contafacute, multe marci internatonale sunt reticente in a patrunde pe piata romaneasca, desi sunt interesate de Romania. Astfel, se poate observa o rezerva a brandurilor internationale pentru piata locala, tinand cont si de faptul ca marea majoritate a consumatorilor nu poate face diferenta intre un produs copiat si unul original. Din punct de vedere legislativ, nu exista un cadru legal si nici actiuni care sa combata piata falsurilor.