In spatele BD Lemntech SRL se afla, Andrei Constantinescu – 33 ani , absolvent al Facultatii de Constructii Civile Industriale si Agricole al UTCB Bucuresti. El are un master in constructii primit la Universitatea de Constructii din Brasov. Facultatea a terminat-o in 2007, iar masterul in 2009.

“Am pornit proiectul BD Lemntech din perioada studentiei. Nu am fost niciodata angajat ci doar antreprenor. In firma asta am trecut prin toate “posturile” , acumuland experienta pe toate palierele, firma fiind practic pornita de la zero”, povesteste el.

Din 2012, firmei i s-a alaturat si tatal sau, Radu Constantinescu, care a ajutat la stabilirea unor directii strategice de business. El este inginer geofizician, matematician, doctor in geofizica si, mai ales, cum puncteaza tanarul antreprenor, “om cu experienta”.

Andrei are de asemenea sprijinul sotiei sale, Neli Constantinescu, avocat.

“Evolutia firmei a fost una rapida si constanta. Daca in anul de gratie 2005 stateam cu chirie intr-o baraca de 100 mp , in anul 2013 detinem in proprietate o suprafata de productie de aproximativ 6000 mp impartita in doua puncte de lucru din care hale de productie si birouri aproximativ 3800 mp. Daca in anul 2005, cel mai “nou” utilaj pe care il aveam era fabricat in 1960 , in 2013 putem afirma ca detinem cea mai completa si inalt tehnologizata dotare printre firmele de profil din Bucuresti si Ilfov”, subliniaza tanarul.

Detinand acesta tehnologie, ei au identificat mai multe nise de business, adresandu-se diferitelor industrii.

“Initial am pornit ca un prestator de servicii de debitare/routare pentru societatile de profil care nu detineau tehnologie. Practic, aceste societati subcontractau productia lor care necesita prelucrare CNC catre noi. Astfel au aparut primele site-uri www.cncrouter.ro si www.strunglemn.ro . Am ramas in continuare prestator de servicii si oferim partenerilor nostri o solutie integrata, un «one stop shop» pentru nevoile lor, oferind servicii de debitare, strunjire CNC, debitare laser, printare direct pe lemn, taiere in pachet, termotratare. Totodata, realizam si piese finite si nu doar semifabricate pentru clientii care ne solicita”, continua el.

Totodata, tanarul a cautat sa abordeze lucrari speciale pentru care nu exista solutii ale producatorilor autohtoni – panouri acustice, panouri fonoabsorbante, panouri decorative.

“Am abordat astfel tendintele arhitecturale recente care presupun “imbracarea” peretilor cu lemn , in special in zona office- commercial, dar si solutii unice, ingenioase, si fara concurrent local de panouri traforate. Astfel au aparut www.placarilemn.ro respectiv www.panouridecorative.ro”.

In anul 2012 au intrat pe segmentul de lemn termotratat (lemn tratat pentru exterior printr-o tehnologie speciala si total ecologica, presupunand incalzirea lemnului la temperaturi foarte inalte) si astfel a aparut si site-ul www.lemntratat.ro.

Lemnul tratat pentru exterior poate fi folosit pentru dusumele, lambriuri, trepte , placari fatade , tamplarie stratificata, care presupun contactul lemnului direct cu mediul exterior. Totodata, acesta se foloseste in mod current la aplicatii interioare, precum incalzirea in pardoseala sau blaturi pentru bai sau pentru baruri care au contact permanent cu apa.

Citeste si:

Abordarea multi-industrie s-a accentuat in a doua parte a anului 2013, cand au lansat cel mai nou proiect, site-ul www.woodvertising.com destinat industriei publicitare. “Folosind tehnologia de care dispunem, fabricam obiecte din lemn si derivate pentru industria publicitatii. Prin www.woodvertising.com tintim exportul acestor obiecte precum si consolidarea bazei nationale de clienti. Site-ul si linia de business au aparut ca o necessitate, deoarece in ultimii doi ani au aparut comenzi importante din zona advertising , iar nisa proaspat aparuta a dovedit potential si ca atare am hotarat ca merita exploatata.

“Suntem un producator de joburi atipice”

“Noi nu suntem o fabrica tipica de productie lemn. Nu suntem un producator de mobilier in serie sau de usi/ferestre. Suntem un producator de joburi atipice, iar toata fabrica si tehnologia este astfel gandita incat sa fie foarte versatila. Fabrica “trece” intr-un timp foarte scurt de la productia elementelor din lemn masiv la productia placilor si placajelor. O alta componenta importanta este ca facem totul in-house, tinand sub control procesul tehnolgic si calitatea”, puncteaza cateva plusuri Andrei Constantinescu.

Deci clientii, 99% de business, vin catre ei pentru proiecte dedicate sau de anvergura pe care nu le pot executa in alte fabrici.

“Portretul robot al clientului este o companie multinationala care activeaza in constructii, bricolaj sau publicitate, are proiecte de anvergura sau contracte cadru cu livrare continua, doreste un partener serios si nelimitat tehnologic. In general nu lucram pentru persone fizice. Probabil ponderea lor este sub 1 % din volumul total al comenzilor”, mai spune Constantinescu.

Principala provocare

Principala provocare o reprezinta instabilitatea pietei din Romania. In prezent nu exista o predictibilitate a proiectelor sau comenzilor.

“Asa cum am afirmat mai sus, am depasit aceasta provocare prin abordarea multi industrie, prin export, prin unicitatea produselor noastre si prin parteneriate de lunga durata si contracte cadru cu jucatori strategici in industrie, respectiv companii multinationale , lasand in plan second comenzile pentru persoane fizice care, desi mai profitabile pe termen scurt , nu asigura o constanta si o predictibilitate”, spune tanarul antreprenor.

Compania are in prezent 30 de angajati. BD Lemntech este in permanenta cautare de noi persoane bine pregatite. “Cautam sa crestem numarul angajatilor, dar dorim sa o facem cu grija, selectand cu atentie persoanele pe care le vom integra in colectivul nostru”.

Piata, instabila si imprevizibila

Intrebat cum ar caracteriza pietele pe care activeaza, Andrei Constantinescu spune, fara sa ezite, ca este instabila si fara predictibilitate. Practic, lipsesc proiecte cu adevarat mari, de anvergura, fiind o piata inca in formare.

“Nu ne plangem de lipsa lucrarilor deoarece asa cum am spus, ne-am adresat mai multor industrii si avem un domeniu unde nu sunt foarte multi competitori seriosi pe plan local. Totusi, ne-ar bucura aceasta predictibilitate despre care vorbeam, deoarece acest aspect sta la baza tuturor planurilor de dezvoltare pe termen lung ale societatii”, puncteaza antreprenorul.

Incepand cu anul 2013 au devenit unul dintre producatorii importanti de obiecte din material compozit (DuPont Corian) din Romania. “Dorim pe viitor sa ne dezvoltam si in aceasta directie, deoarece piata din Romania are o oarecare lejeritate pe aceasta nisa, existand la momentul de fata un handicap tehnologic, respectiv o problema in abordarea proiectelor importante. Totodata, avem in vedere investitii importante in noi echipamente tehnologice care sa ne permita abordarea de noi industrii si noi piete precum si constructia unui nou spatiu de productie si showroom”.

Pentru proiectele de export, compania fondata inca din studentie a incheiat la jumatatea anului in curs un parteneriat cu o societate din Israel iar in Qatar au, incepand din aceasta luna, un reprezentant comercial.

“Aceste parteneriate au ca misiune promovarea noastra pe pietele respective”.

Cum vi se pare business-ul tanarului, pornit inca din facultate? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.