Iar, daca pana acum am avut impresia ca The Millenials au sange extraterestru, generatia Z va ridica stacheta mai sus de orice prognostic. Nascuti intre 1990 si 1999, membrii Generatiei Z sunt in acelasi timp opusul si varianta in extremis a Generatiei Millenials: si-au scris temele dupa propriul profil high-tech, lucrand dupa regulile pe care singuri si le-au creat sau adaptat, 150% pregatiti pentru schimbari rapide. Nevoia de comunicare fata in fata, abordarea antreprenoriala in solutionarea de probleme, modul de lucru centrat pe feedback permanent, consistent, un stil de lucru in care tehnologia este in prim plan… Acestea sunt trasaturile unei noi generatii si in acelasi timp provocarile dupa care se va reconfigura modul de lucru al HR-ului.

Mai putin interesati de oportunitatile de sezon decat the Millenials, cei din generatia Z isi doresc roluri care sa le ofere provocari si posibilitatea de a invata si de a se dezvolta, jobul fiind despre perspective pe termen lung. Mesajul candidatului se reformuleaza, transformandu-se din cum imi pot folosi abilitatile pentru a ajuta aceasta organizatie, in cum ma poate ajuta acest rol sa ma dezvolt. Aceasta noua abordare va reconfigura totodata mesajul HR-ului, care va pune accent pe modul in care organizatia poate ajuta candidatul sa isi indeplineasca obiectivele profesionale.

In acest context, autenticitatea brand-ului joaca un rol important in atragerea noii generatii de candidati, astfel ca in lumina reflectoarelor va fi mai mult decat oricand brandul de angajator.

Pachetul de beneficii sufera si el reconfigurari din perspectiva Z. Poate ca asteptarile financiare ale Generatiei Z sunt mai ponderate decat ale generatiei precedente si sunt dispusi sa sacrifice mai mult timp pentru a-si atinge obiectivele, insa cer mai vehement decat orice alta generatie sa stie cum.

Cu un puternic spirit antreprenorial, noua generatie de angajati isi doreste sa i se respecte modul de lucru. Pentru corporatii, marea provocare va fi sa echilibreze asteptarile generatiei Z si procedurile in baza carora au functionat pana acum. Pana atunci probabil ca cei mai multi tineri Z vor fi atrasi de companiile mici si mijlocii sau de antreprenoriat.

Si, daca pana acum s-a lucrat intensiv la modularea spatiului de lucru pentru a-l face accesibil de la distanta, dupa modul de lucru al generatiei Millenials care se simtea mult mai confortabil sa foloseasa sms-ul, messagenger-ul si skype-ul, generatia Z aduce biroul inapoi in birou, cerandu-i HR-ul sa faciliteze comunicarea fata-in-fata. In acest context, cea mai mare provocare va fi probabil sa gasim cai de comunicare care sa faciliteze dialogul eficient intre Managerii Millenials si angajatii entry level, Z.

Motivatia Generatiei Z se contruieste, totodata, in jurul tehnologiei, acestia avand asteptari mari cu privier la gadget-urile si aplicatiile pe care le vor folosi la job. Pentru organizatii insa va fi important nu doar sa identifice tehnologiile care ii atrag si ii fac pe cei din generatia Z sa le ramana alaturi, ci si sa se asigure ca celelalte generatii raman la fel de motivate.

Este pentru prima data cand doua generatii “tech savy” lucreaza in acelasi spatiu de lucru. Oricare va fi directia catre care ne vom indrepta, cu siguranta acestea vor fi deschizatoarele de drumuri.

Sursa foto: Shutterstock