Taxa de poluare auto va fi redusa cu 30% comparativ cu nivelul actual indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro, dar nu si pentru masinile dotate cu motor Euro 5, in cazul carora taxa va ramane nemodificata, releva proiectul ordonantei de modificare a taxei auto obtinut de Mediafax.

In acelasi timp, pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc.

Actul normativ introduce o noua grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinilor, pentru autovehicule incadrate in categoria M1, respectiv a vehiculor concepute si construite pentru transportul de pasageri care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune.

Coeficientii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scadea astfel uniform cu 30% pentru masinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro, indiferent de capacitatea cilindrica, cu exceptia masinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, si de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa ramane la acelasi nivel.

Grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinii releva totodata ca nici taxa auto perceputa incepand cu acest an pentru masini Euro 5 nu va fi redusa, fiind mentinuta la nivelul actual.

Surse oficiale au declarat Mediafax ca forma actuala a proiectului de ordonanta nu modifica valorile si pentru masinile Euro 5 pe considerentul ca taxa auto perceputa in cazul acestora este deja la un nivel redus.

O decizie finala va fi luata intr-o sedinta viitoare a Guvernului.

Citeste si HAOS: Taxa auto va fi platita de cumparator, NU de vanzator


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Data limita pana la care romanii isi primesc banii pe taxa auto