Ford aduce in showroom-uri anul acesta un nou SUV de dimensiuni mici si al doilea model fabricat la Craiova (Ford Puma), care vine intr-un segment aglomerat, insa cu un ritm de crestere de doua ori mai mare decat cel al pietei.

ford puma

In Romania, sunt in circulatie peste 100.000 de astfel de crossovere, modele de segment B. Cele mai vandute zece modele au impreuna peste 87.000 de clienti. SUV-urile mici de oraș sunt atractive prin preturile accesibile, prin garda la sol ceva mai mare decat la o masina obisnuita si prin faptul ca pot fi personalizate destul de mult.

Cum arata clasamentul celor mai cautate SUV-uri de mici dimensiuni pe piata romaneasca aflati in acest top realizat dupa numarul de masini inmatriculate de la lansarea pe piata si pana la finalul anului trecut, conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Top 10: SUV-uri concurente cu Ford Puma (inmatriculari)

Dacia Duster - 52.000 unitati

Lansat pe piata in 2010, Dacia Duster este un SUV low-cost fabricat in Romania, la Mioveni. In prezent, Duster se afla la cea de-a doua generatie. Dupa aproape zece ani, Duster este cel mai vandut SUV din Romania, in total peste 52.000 de unitati fiind inscrise in tara. Media de vanzari este de 5.200 unitati pe an.

dacia duster

Suzuki Vitara - 17.900 masini

Suzuki Vitara este un model lansat in 2015, care a reusit in doar 4 ani sa aiba aproape 18.000 de clienti in Romania. A patra generatie a fost gandita ca un crossover, desi generatiile anterioare au fost proiectate mai mult pentru off-road. Media de vanzari este de 4.500 de masini pe an.

suzuki vitaraSuzuki SX-4 - 6.750 masini

Dezvoltat impreuna cu italienii de la Fiat in 2006, Suzuki SX4 este acum la a doua generatie. Crossover-ul SX-4 a fost comandat de aproape 6.800 de romani.

suzuki sx-4Renault Captur - 5.350 unitati

Renault Captur, crossover care are la baza cea de-a patra generatie Clio, si-a gasit peste 5.300 de clienti in Romania in cei sase ani de la lansare. Media de vanzari a modelului Renault Captur este de 900 de unitati pe an.

renault captur

Nissan Juke - 4.070 unitati

Juke este unul dintre primele modele din segmentul SUV-urilor de oras. In cei noua ani de cand a fost lansat pe piata din Romania, Nissan Juke si-a gasit peste 4.000 de clienti. Media de vanzari a modelului Nissan Juke este de 450 de masini pe an.

nissan juke

Ford EcoSport - 2.075 masini

In toamna 2017, Ford a demarat productia SUV-ului EcoSport la Craiova. In cei doi ani, peste 2.000 de masini au fost inmatriculate pe plan local. Media de vanzari a modelului Ford EcoSport este de 1.000 unitati pe an.

ford ecosport

Toyota C-HR - 1.670 unitati

Lansat pe piata romaneasca in 2017, Toyota C-HR si-a gasit peste 1.600 de clienti in Romania. Media de vanzari a modelului Toyota C-HR este de 800 de unitati pe an.

Toyota C-HR

Opel Mokka X - 1.630 unitati

Opel Mokka este un crossover fabricat incepand din 2012, care in 2017 a fost denumit Mokka X. In cei sase ani, in Romania au fost inmatriculate peste 1.600 de unitati. Media de vanzari a modelului Opel Mokka X este de 260 de unitati pe an.

Opel Mokka X

Mazda CX-3 - 1.600 unitati

Lansat in 2015, Mazda CX-3 si-a gasit aproximativ 1.600 de clienti in Romania. In medie, au fost vandute 400 de unitati Mazda CX-3 anual.

Mazda CX-3

Peugeot 2008 - 1.520 unitati

Peugeot 2008 este un crossover lansat pe piata in 2013. De atunci, peste 1.500 de unitati au ajuns in Romania. Media de vanzari a modelului Peugeot 2008 este de 250 de unitati pe an.

Peugeot 2008

Cele mai importante piete pentru SUV-urile de clasa B sunt Italia, Franta, Marea Britanie, Germania si Spania. In 2019, analistii estimeaza ca piata SUV-urilor de segment B va ajunge la 2 milioane de unitati si va depasi 2,3 milioane unitati in 2022.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri