A trecut aproape un deceniu de când scandalul Dieselgate a izbucnit, inițial în urma unor verificări făcute în Statele Unite. Volkswagen și Audi au fost primele nume grele din industria auto care au fost luate în colimator și acuzate că, cu ajutorul unor soluții tehnice ingenioase, scoteau pe porțile fabricilor lor mașini care nu respectau, în realitate, normele de poluare. Acum, Mercedes-Benz pare că urmează același șablon.

Într-o scrisoare din luna iulie a acestui an, oficialii Kraftfahrt-Bundesamt (KBA – Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania) expuneau descoperirile făcute în urma examinării amănunțite a unui propulsor diesel Mercedes-Benz. Era vorba de agregatul OM642 care echipează Mercedes-Benz E350 Blue Tec și care ar fi fost dotat din fabrică cu trei sisteme capabile să modifice funcționarea motorului îndeajuns încât acesta să se comporte diferit când sunt verificate emisiile de noxe poluante.

KBA-ul ar fi informat Mercedes-Benz de aceste probleme, transmițând constructorului din Stuttgart că mașinile trebuie modificate, iar aceste sisteme trebuie să dispară de pe viitoarele exemplare care sunt construite în prezent. Altfel, Mercedes ar fi riscat un scandal mediatic deoarece modelului E350 BlueTec cu această motorizare i-ar fi fost interzisă circulația pe drumurile publice.

Vechiul Clasa E se afla în producție când au apărut primele probleme, în 2021

Conform informațiilor Deutsche Umwelthilfe (DUH), care a publicat scrisoarea secretă, două dintre sistemele descoperite se „jucau” cu soft-ul mașinii și puteau să altereze funcționarea motorului în funcție de anumiți parametri de temperatură. Conform Reuters, Mercedes-Benz a comunicat că un update al software-ului ar fi deja gata și ar fi fost deja inclus pe mașinile care sunt produse acum.

Totul se întâmplă la puțin peste un an după ce Curtea Europeană de Justiție (CJUE) a decis că orice aparatură care modifică funcționarea soft-ului unei mașini în scopul alterării funcționării părților mecanice este ilegală. La acel moment, Mercedes-Benz, care fusese partea acuzată, primise ca termen data de 27 iulie pentru a rectifica problemele, dar data limită a fost amânată ulterior.

Noua generație nu s-a distanțat de motoarele diesel

Mai mult decât atât, în 2021, KBA-ul a acuzat Mercedes-Benz că ar folosi nu mai puțin de opt sisteme menite să facă modelul Clasa E cu motorizare diesel să pară mai „curat” decât este. Și la acel moment era vorba tot despre agregatul OM642 care funcționa, în realitate, în afara parametriilor de poluare trasați de normele Euro 6. Grupul de protecție a mediului DUH care a făcut publică scrisoarea a criticat Mercedes-Benz și acum doi ani, subliniind caracterul ilegal al sistemelor chiar și înaintea deciziei CJUE.

Conform informațiilor disponibile, sistemele descoperite în trecut reduceau componenta de AdBlue ce se introduce pentru a neutraliza efectul nociv al oxidului de azot. Trebuie spus că reverberațiile scandalului Dieselgate se simt în continuare în lumea auto, fostul CEO Audi Rupert Stadler fiind amendat cu 1,1 milioane de euro pentru implicarea sa în ascunderea operațiunii ilegale din sânul companiei din Ingolstadt.

Normele Euro 7 ar trebui să intre în vigoare peste doi ani, pentru ambele tipuri de combustibil, dar cel puțin un motor diesel Mercedes-Benz nu respectă nici normele Euro 6

El a evitat pușcăria, dar amenzile au curs și pentru alte nume importante din industrie. Bosch, de pildă, a achitat, în total, amenzi în valoare de 25 de milioane de dolari până acum, iar constructorii germani au fost dați în judecată în repetate rânduri și în Statele Unite, unde procese de grup sunt permise în astfel de spețe. Grupul Daimler a plătit deja, în urma unor astfel de procese colective, dar și în urma proceselor intentate de autoritățile americane, aproape 3 miliarde de dolari în pagube.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri