Skoda a lansat la Berlin cea de-a doua generație a celui mai important SUV al său, Kodiaq. Cu dimensiuni mai mari, un interior mai spațios și mai multe opțiuni la capitolul propulsie, noul model trebuie să continue povestea de succes Kodiaq în care a fost deja depășită borna celor 850.000 de unități vândute din 2017.

Skoda nu stă pe loc și a prezentat noul său SUV de clasă mijlocie produs pe platforma MQB Evo. A doua generație a lui Kodiaq vine cu un design relativ conservator, o evoluție naturală a liniilor și temelor abordate de primul SUV Skoda cu șapte locuri denumit după niște urși de pe o insulă izolată din Alaska. Cu o eficiență îmbunătățită și un interior modernizat, Kodiaq propune în continuare un mix care face din modelul de segment D o opțiune atrăgătoare atât pentru oraș, cât și pentru cei care parcurg drumuri ceva mai puțin prietenoase.

La exterior, Kodiaq se laudă cu o grilă lată, dar destul de îngustă ce se lipește de faruri, rama cromată fiind înlocuită de una ceva mai fină și argintie. Lamelele verticale ale grilei preiau aceeași temă de abandonare a cromului, una continuată și în habitaclu, și, în plus, au mici LED-uri menite să ilumineze grila și să continue codul luminos al farurilor cu tehnologie matrix LED. Sub corpurile principale luminoase de-o parte și de alta a grilei mai există un set de proiectoare poziționate imediat dedesupt, păstrând limbajul de design al primei generații.

Capota are o cărare pe mijloc ce direcționează atenția către noua siglă a mărcii, iar simplitatea liniilor este continuată și pe laterală. Modelul de prezentare vopsit în bronz metalizat scoate în evidență detaliile argintii, cel mai mare dintre acestea fiind întreg stâlpul D al SUV-ului. Imediat sub porțiunea vitrată se vede linia de demarcație de la brâul mașinii, aceasta fiind cea mai pronunțată și singura ce străbate laterala, conectând botul cu posteriorul.

La spate, stopurile au un design ceva mai complicat decât farurile, combinându-se un grup inferior conectat printr-o bară luminoasă, conform modei din ultimii ani, cu niște corpuri de lumini superioare ce se curbează de-alungul colțurilor din spate. Punctul de întâlnire a stopurilor, de-o parte și de alta a hayonului, formează un unghi ascuțit asemeni unei foarfece, numele Kodiaq tronând în mijloc. Limbajul de design „modern solid” este subliniat de jantele ce au între 17 și 18 inci, în funcție de ce-și dorește clientul.

Cum arată Kodiaq la interior și ce ascunde sub capotă

Bordul lui Kodiaq, a treia cea mai bine vândută Skoda în 2022, a fost prezentat în fotografii oficiale încă din vară. Au ieșit în evidență încă de atunci cele trei butoane digitale inteligente (smart dials) cu afișaj în centrul comutatorului rotativ. Acestea se află în partea de jos a consolei, sub gurile de aer centrale, încastrate într-un cadru îmbrăcat în piele cusută folosind metoda de cross-stitching. Materiale sustenabile au fost folosite în interior, deși probabil mult mai importantă pentru clienții din Europa Centrală și de Est, piața de referință a Skoda, este păstrarea unor controale prin butoane clasice.

Există, totuși, și un ecran digital de 13 inci pe bord, pe lângă un instrumentar de bord de asemenea digital cu o diagonală de 10 inci. Clienții vor putea alege din patru „selecții de design”, adică pachete ce combină diverse culori și materiale pentru interior, modelul de prezentare venind cu pachetul vizual „Comfort”. De asemenea, va exista pachetul interior Sportline ce se îmbină cu tratamentul exterior cu același nume. De asemenea, pasagerii se pot folosi de capacitatea de wireless charging (până la 15W) cu porturi USB-C. Selectorul pentru viteze a fost mutat la volan, eliberând spațiu sub consola centrală.

La lansare, clienții vor putea opta pentru patru din cele cinci motorizări anunțate, două pe benzină și două diesel. Cum mai multe componente sunt preluate din grădina grupului VAG, mai ales de la modelul Tiguan, și la motorizări vedem propulsoare familiare. Motorul de bază va fi unul pe benzină de 1,5 litri și 148 de cai putere ce folosește tehnologia mild-hybrid Evo2. Cu mai multă putere, dar nu la fel de multă economie, vine propulsorul de 2.000 cmc TSI și 201 cai putere.

Motorul de bază pe motorină are 2,0 litri și 148 de cai putere și oferă destul cuplu în zona inferioară a plajei de turații ceea ce-l face o opțiune bună pentru cei care-l folosesc și în condiții de teren ceva mai dificil. Toate motoarele vin oricum cu transmisia automată DSG. Cei care vor șapte locuri și tracțiune integrală - iar datele companiei arată că mulți vor 4x4, căci 51% din clienții primului model au optat pentru asta - trebuie să se împace cu motorul diesel de 190 cai putere.

Motorul cu tehnologie plug-in va veni probabll în vară și va avea la bază un motor pe benzină. Vorbim de o premieră pentru Kodiaq, iar oficialii mărcii din Cehia au anunțat o autonomie în modul 100% electric de 100 de kilometri și timpi de încărcare de sub 30 de minute pentru bateria de 26 kWh prin încărcare la curent continuu (DC). Suspensia adaptivă (Dynamic Chassis Control Pro) cu amortizoarele cu rigiditate variabilă (sistemul denumit DC+) rămân pe lista de opționale și se anunță dezirabile căci oferă mai multe moduri de condus care schimbă experiența la volanul SUV-ului mare al Skoda. Prețurile pentru România vor fi dezvăluite în curând.

Sursa foto: Skoda

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri