China încearcă să intre în Europa cu o flotă de constructori și modele diverse, de la compacte ieftine și până la SUV-uri de lux, toate electrice și toate susținute de „coloana vertebrală” a noii industrii auto chineze: grupul producătorilor de baterii pentru EV-uri. Într-o lume a tranziției către mobilitate verde, China a reacționat mai repede decât Germania, Franța, Statele Unite sau chiar Japonia, iar Beijing-ul are motive întemeiate să ignore investigația Bruxelles-ului în sistemul chinezesc de subvenții de stat.

În 2018, Germania agrea construcția primei uzine de mari dimensiuni dedicată în întregime producției de baterii pentru vehicule electrice. Plasată în landul Turingia, uzina avea să fie construită de chinezii de la Contemporary Amperex Technology Limited, contractul fiind semnat chiar sub ochii Cancelarului Angela Merkel și a Premierului chinez Li Keqiang. Acum, când nume grele precum Volkswagen sau Audi se apropie tot mai mult de companii din China, acel contract semnat în urmă cinci ani pare a rămâne ca o mărturie a noii direcții pe care a apucat-o industria auto germană.

Responsabilă pentru o cincime din toate exporturile Germaniei, industria angajează cam o șeptime din toți cei care primesc un fluturaș de salariul la finele lunii în țara cunoscută drept „Motorul economiei europene”. Aici este și problema, se arată într-un material Bloomberg ce citează o nouă lucrare despre evoluția fulminantă a industriei EV-urilor din China și cum acest salt al statului comunist pune în pericol status quo-ul din industria auto, unul al hegemoniei europenilor, japonezilor și nord-americanilor.

Am mai vorbit și în trecut despre problemele întâmpinate de Volkswagen, odată cu extinderea gamei ID de EV-uri. De la criticile primite pentru interioarele dominate de ecrane și infotainment-ul greoi și până la lipsurile din producție, Volkswagen se află într-o poziție dificilă deoarece chinezii au un pas în față (dacă nu chiar două) în dezvoltarea EV-urilor, iar companii cu greutate așa cum este gigantul din Wolfsburg trebuie să reacționeze ca să nu piardă definitiv trenul schimbării. Deja Volkswagen a investit în mai multe companii auto chinezești pentru a pune mâna pe know-how-ul lor în materie de infotainment și tehnologii integrate, dar viteza de dezvoltare a noilor modele și capacitatea de producție a bateriilor rămâne un punct nevralgic.

O analiză Bloomber arată că, până în 2025, producția de baterii de tip litiu-ion pentru mașini electrice a Chinei va fi atât de mare încât nu se va putea compara cu a niciunui alt stat de pe mapamond. Mai mult decât atât, dacă este să dăm crezare acestor previziuni, peste doar doi ani, China va produce de trei ori mai multe baterii pentru EV-uri decât toate celelalte țări din lume puse la un loc.

Deși semnalul de alarmă a fost dat printre „bătrânii industriei”, China nu poate fi prinsă din urmă peste noapte, iar asta se vede dacă aruncăm un ochi peste mișcările gigantului CATL, care operează și uzina din Turingia. Între timp, o altă fabrică de mari dimensiuni s-a construit în Ungaria vecină, iar alte astfel de fabrici se vor clădi și în Statele Unite și Mexic. Paralel, companii precum Toyota caută să vină cu o tehnologie nouă pentru a înlocui bateriile de tip litiu-ion, anume tehnologia „solid state” în care electrozii lichizi sunt înlocuiți de un material solid similar ceramicii. Până atunci, însă, chinezii au băgat frica în mărcile de pe ambele meridiane, iar politica de stat a Beijingului a „născut” un război al prețurilor greu de stăvilit.

Sursa foto: Volvo

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri