Renault dă vina pe „condiții de piață dificile” după ce a anunțat că nu va mai lista IPO-ul diviziei de automobile electrice Ampere. Grupul susține că va finanța în continuare divizia de EV-uri în care investește și Nissan până ce aceasta nu va mai fi pe pierdere.

CEO-ul Renault Luca de Meo a declarat, într-un comunicat, că anularea listării publice a unui IPO pentru Ampere nu va afecta în vreun fel strategia de alocări financiare a Renault. De asemenea, grupul a dat asigurări ca va continua să pompeze bani în Ampere până în 2025, când ar trebui ca divizia să ajungă la pragul de rentabilitate. Toate operațiunile pe partea de mobilitate electrică a Renault sunt concentrate sub umbrela Ampere, în timp ce activitățile pe latura de motoare termice sunt grupate sub Horse.

Renault a anunțat, în noiembrie, că vizează venituri de 10 miliarde de euro pentru Ampere în 2025, divizie sub care sunt coagulați 10.000 de angajați și mai multe uzine. Până în 2031, veniturile trebuie să atingă cifra de 31 de miliarde, iar o marjă operațională de 10% trebuie bifată încă din 2030, dacă lucrurile merg conform planului francezilor. Ampere a început să opereze separat de Renault de la 1 noiembrie 2023 și informațiile disponibile public arată că veniturile pe 2023 au fost de doar 2,8 miliarde de euro.

IPO-ul trebuia lansat în prima jumătate a acestui an, o amânare față de intenția inițială de a-l lista la finele lui 2023. În acest context, alte companii producătoare de EV-uri ar trebui să fie ceva mai precaute în încercările lor de a imita succesul de pe bursă reușit de Tesla. De pildă, divizia Polestar a gigantului chinez Geely, care a fost listată în 2022, a anunțat că va disponibiliza 450 de persoane.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri