Renault este în negocieri avansate cu potenţiali parteneri pentru a extrage şi a recicla litiul şi alte metale din bateriile uzate ale vehiculelor electrice, în vederea reutilizării a mai mult din materiile prime strategice, a anunţat Jean-Philippe Bahuaud, directorul general al diviziei de mediu "The Future Is Neutral" a producătorului auto francez, transmite Reuters citat de Agerpres.

Deşi reciclarea componentelor auto este din ce în ce mai frecventă, Renault vrea să fie primul producătorul auto european care va recicla şi bateriile la scară industrială. "În Europa nu este nimeni în prezent care să recicleze bateriile într-un ciclu închis pentru a obţine nichel, cobalt şi litiu, pentru a fabrica noi baterii", a explicat Bahuaud. Acesta a adăugat că discuţiile cu firmele specializate care pot fi partenere la reciclare sunt "în stadiu avansat".

Operații la caroserie în uzina Flins

Majoritatea metalelor folosite la bateriile care alimentează EV sunt extrase şi procesate în afara Europei şi au sporit temerile legate de dependenţa extinsă a regiunii de materialele din China. Există de asemenea reduceri de costuri semnificative în urma recuperării metalelor, acestea reprezentând 70% din costul bateriei. În schimb, bateriile reprezintă până la 40% din costul vehiculului.

Miner Eramet intenţionează de asemenea să construiască o unitate de reciclare a bateriilor cu compania Suez în Dunkirk, Franţa, operaţiunile urmând să înceapă anul viitor. Deşi în ultimul deceniu Renault a fost un pionier pe segmentul vehiculelor electrice, împreună cu partenerul Nissan, acum compania a fost depăşită de Tesla şi alte mărci din China.

Recondiționarea componentelor EV-urilor

Totuşi, mărcile Renault şi Dacia încă sunt printre cele mai importante pe piaţa EV din Europa. Renault vrea ca în aprilie să oprească producţia de noi vehicule la fabrica sa din Flins, lângă Paris, şi să treacă la producerea de componente auto reciclate. Bahuaud se aşteaptă ca la Flins să fie prelucrate anul acesta 9.000 de baterii. Renault vinde bateriile şi alte componente recondiţionate cu un discount de 30% faţă de produsele noi.

Cum vrea Renault să treacă la etapa economiei circulare

Recent, Renault a anunțat că accelerează pe parcursul către economia circulară prin implementarea unor acțiuni concrete, de la noi produse până la transformarea competențelor. Este vorba de o premieră europeană în sectorul auto, care permite acum clienților de vehicule electrice să aleagă între piese originale noi și o gamă de produse recondiționate de calitate, accesibile (cu până la 30% mai ieftine), permițând limitarea impactului asupra resurselor și emisiilor de CO2.

Recondiționarea pieselor, dar și extragerea materiei prime din bateriile uzate - importante în economia circulară

Această acțiune se realizează prin „The Future Is Neutral”, prima companie care operează pe întregul lanț valoric al economiei circulare auto. Ea are ca obiectiv susținerea industriei auto în demersul de utilizare durabilă a resurselor, prin reunirea expertizei existente a Grupului și deschiderea către parteneri care oferă competențe complementare.

În perioada următoare, Grupul Renault va propune în oferta sa post-vânzare următoarele componente recondiționate: motor electric (pentru modelele Zoe, Twingo E-Tech, Kangoo E-Tech și Master E-Tech), electronica de putere (pentru Zoe și Kangoo E-Tech) și bateria de tracțiune (pentru Zoe, Twingo E-Tech și Megane E-Tech). Din 2024, The Future Is Neutral va avea capacitatea de a produce la Flins peste 3.000 de piese recondiționate dedicate vehiculelor electrice.

Uzina Renew a Grupului Renault

De la Flins, la Bursa și Sevilla, Renault Group implementează un ecosistem industrial și colaborativ de soluții de economie circulară. Acesta este structurat în jurul a patru domenii complementare, de la piese și produse până la transformarea competențelor:

Re-trofit : prelungirea duratei de viață a vehiculelor prin

  • The Renew Factory (Flins, Sevilla, Bursa): recondiționarea vehiculelor SH de toate mărcile.
  • The BodyWork Factory (Flins): repararea vehiculelor puternic avariate.
  • Transformarea vehiculelor utilitare ușoare Master III cu motor termic în vehicule electrice, în parteneriat cu TOLV.

Re-energy: producerea, stocarea și gestionarea energiei verzi prin intermediul

  • Centrului de Reparații a Bateriilor Flins Expert, operat de The Future Is NEUTRAL, pentru diagnosticare, reparații cu valoare adăugată mare, testare și pregătire pentru a 2-a viață a bateriei.
  • Atelierului de Reparații Baterii a Renault Group (30 de centre în întreaga lume) și a centrelor de diagnosticare și reparare a bateriilor.
  • Reutilizării bateriilor în cadrul unităților de stocare a energiei, prin proiectele pilotate de Mobilize: unități de stocare mobile și modulare care fac posibilă înlocuirea generatoarelor poluante cu stocare staționară la scară largă, cu o capacitate de stocare deja mai mare de 20 MWh în ferme de baterii din Franţa si Germania.

Reciclare: repararea și reciclarea pieselor;

  • Activități de reparare și recondiționare a pieselor gestionate de The Future Is NEUTRAL (Flins)

Re-start : susținerea schimbării și structurarea economiei circulare și a sectorului mobilității durabile;

  • 160.000 de ore de formare pentru angajații Refactory Flins, ca parte a tranziției către noi profesii în economia circulară.
  • Campusul industriei de mobilitate circulară operat de Universitatea ReKnow, în parteneriat cu Refactory și The Future Is NEUTRAL (Flins): ofertă de formare dedicată economiei circulare pentru studenți și profesioniști.
  • The Future Is NEUTRAL Open Innovation Hub (Flins): sprijină start-up-urile care contribuie la soluții climatice printr-un program axat pe economia circulară și o ofertă de industrializare la cheie la Refactory.

Aceste activități vor aduce o contribuție esențială la atingerea obiectivelor Renault Group, care își propune să încorporeze 33% din materialele din economia circulară în vehicule noi până în 2030 și o amprentă netă de carbon zero pentru întreaga activitate în Europa în 2040 și la nivel global în 2050, se arată într-un comunicat.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri