Rimac, producătorul unora dintre cele mai rapide automobile electrice din lume, ia în calcul un model propulsat de un motor tradițional pe fondul scăderii cererii pentru EV-uri chiar și în segmentul celor mai bogați clienți. Mate Rimac, CEO-ul companiei care deține și Bugatti, consideră că „cei de la vârful piramidei vor să se diferențieze” de alți poseori de electrice, scrie CarBuzz.

Croația nu are o istorie deosebită în lumea auto, dar Mate Rimac și echipa sa și-a dorit să schimbe asta, iar rezultatele parcă au apărut peste noapte. Compania a fost fondată în 2009, iar în 2018 era prezentat, la Geneva, primul concept Rimac C_One, care prefața un hypercar pe baterii. Mai apoi, în 2021, venea vestea-șoc a preluării Bugatti de către Rimac, asta în timp ce compania dezvolta modelul Nevera.

Acesta a fost prefațat de conceptul C_Two și, ulterior, a devenit cea mai rapidă mașină electrică din lume cu o viteză maximă certificată de 412 km/h. Când am realizat pentru wall-street.ro un top al celor mai rapide mașini din lume în exercițiul de accelerație 0-100 km/h, Nevera a fost pe podium cu un timp oficial la acea vreme de 1,85 secunde. Dar, în urmă cu un an, croații au plusat, iar o versiune experimentală a lui Nevera a reușit să rescrie 23 de recorduri mondiale și, de asemenea, să sprinteze până la 100 km/h cu start de pe loc în doar 1,81 secunde, la o zecime de Aspark Owl.

Cu alte cuvinte, Mate Rimac a reușit să spargă stereotipul conform căruia electricele sunt lente și plicticoase, dar până și el a recunoscut că piața este în schimbare. Recent, în cadrul unui eveniment al Financial Times, acesta a punctat că Nevera a fost dezvoltată într-o perioadă în care EV-urile „erau cool”. Concret, el consideră că mașinile electrice au devenit deja mainstream, iar super-bogații care se strângeau la coadă pentru un Rimac vor, acum, altceva.

Comentariul a venit la scurt timp după ce Bugatti-Rimac a anumțat că motorul de pe viitorul model Bugatti va fi un V16 lung de un metru, o schimbare de la actualul W16 mai compact de pe Chiron. Rimac consideră că Bugatti ar putea să vândă și „destule” modele electrice, din cauza puterii brandului franco-italian, dar nici pe departe la fel de multe câte speră să comercializeze din viitorul model cu propulsor tradițional.

Pentru a explica la ce se referă, Rimac a făcut o analogie cu lumea ceasurilor. „Un Apple Watch poate face orice poate și un ceas mecanic, analog, plus 1.000 de alte sarcini pe care un ceas de modă veche nu le poate face, dar nimeni nu ar plăti 200.000 de dolari pe un Apple Watch”, a spus acesta. Astfel, următoarea mașină Rimac ar putea să nu fie electrică.

Sursă foto: Salon Prive

„Nu vă bazați că următorul Rimac va fi 100% electric. Compania noastră nu este dedicată producției de EV-uri, noi ne concetrăm fix pe ceea ce este mai interesant la un moment dat”, a explicat CEO-ul companiei. Dar asta nu înseamnă că un Rimac cu motor termic va fi alimentat pe benzină, Rimac vorbind și despre beneficiile aduse de GPL, hidrogen sau diesel, în funcție de nevoile fiecăruia. De asemenea, nu este exclus ca o versiune modifică ca viitorului motor Bugatti să se găsească și pe o mașină Rimac, în viitor.

Sursa foto: Rimac

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri