Ford este, acum, în postura GPS-ului pe care l-ai încurcat fiindcă nu ai virat la stânga conform indicațiilor. În acordurile sacadate ale mesajului „Recalculez...”, GPS-ul încearcă să creioneze o rută pentru tine, șoferul neatent. Putem spune, deci, că Ford a fost neatent și s-a bazat prea mult pe o „explozie” a popularității electricelor în Europa? Greu de spus, dar cert este că Ovalul Albastru ia în calcul amânarea datei de la care va vinde exclusiv modele pe baterii, conform Automotive News.

La trei ani de când Ford a anunțat că intenționează să comercializeze doar mașini electrice în Europa începând cu 2030, realitatea pare că este mai complicată decât planurile șefilor din Koln. Constructorul spera că va putea să ia fața Comisiei Europene care va interzice mașinile noi pe benzină și diesel abia din 2035, un plan pe care Bruxelles-ul nu l-a modificat până în acest moment.

Dar, odată cu trecerea valului de „early adopters”, creșterea vânzărilor de EV-uri a încetinit și, pe anumite piețe europene, ea trece printr-o perioadă de stagnare. Scăderea sau chiar eliminarea subvențiilor pentru mașinile cu propulsie alternativă eco-friendly nu a ajutat, la fel cum lentoarea cu care producătorii lansează mașini electrice ieftine îi ține pe mulți clienți la distanță.

Ford e-Transit Courier

Ford a observat schimbarea trendurilor și a anunțat, prin vocea lui Martin Sander, șeful departamentului de mașini mici din Europa, că marca și-ar putea păstra portofoliul cu motoare termice și după 2030 „dacă vedem o cerere susținută, mai ales pe partea de PHEV-uri”. El a spus și că cererea pentru mașini electrice pe Bătrânul continent nu a fost la fel de puternică pe cât s-ar fi așteptat Ford, care a lansat recent SUV-ul electric Explorer și în România.

„Trebuie să avem grijă cum ne atingem obiectivul de a trece în proporție de 100% la o gamă de mașini electrice”, a spus acesta în cadrul unui eveniment al Financial Times. Ford a investit recent 2 miliarde de euro pentru a retehnologiza cunoscuta uzină din Koln unde se vor produce EV-urile Ford de mâine care vor utiliza platforma MEB a grupului rival Volkswagen. În luna iunie, de acolo vor începe să iasă noile Explorer, iar un al doilea model care va folosi tot platforma VAG va fi prezentat tot peste câteva săptămâni.

Ce mașini vor mai rămâne în oferta Ford

De asemenea, în a doua parte a anului Ford va lansa Ford Puma Gen-E, versiunea pe baterii a crossover-ului Puma asamblat la Craiova. Acest model va fi și el făcut în România, în timp ce în Turcia a demarat producția lui e-Transit Custom, deși cererea pentru camionete electrice este scăzută. Ford se bucură de o divizie comercială foarte profitabilă, pe fondul căreia își permite să scoată din producție două modele legendare în 2023-2025: Fiesta, pensionat anul trecut, și Focus, care nu va mai continua la uzina din Saarlouis.

Ford Ranger PHEV

În plus, Ford nu mai oferă nici berlina de clasă medie Mondeo și nici monovolumele / MPV-urile Galaxy și S-Max - toate aceste trei produse venind de la fabrica Ford Valencia. Totuși, oficialii mărcii iau în calcul lansarea unui alt automobil cu soluții de propulsie multiple care va fi făcut în Spania. În prezent, doar Kuga, disponibil ca hibrid clasic, dar și cu sistem PHEV, este făcut în Valencia.

Sander a mai spus și că Ford refuză să plătească taxe și amenzi mărite în Marea Britanie, cea mai mare piață a sa din Europa. Guvernul de la Londra a anunțat o nouă politică pentru „ZEV-uri”, adică mașini fără emisii poluante, menită să încurajeze producătorii să vândă aceste mașini într-un număr cât mai mare.

Ca parte a acestui plan, din 2024, fiecare producător din Regat trebuie să vândă să vândă mai mult de 2 EV-uri la fiecare 10 mașini noi (sau, mai precis, un procent de 22% din total vânzări). Acest procent va crește în fiecare an, dar Ford nu vrea să dea bani guvernului britanic, ci a decis să scadă influxul de mașini cu ICE. „Va trebui să luăm producția de mașini cu motoare termice care, în mod uzual, se vindea în Marea Britanie și să vindem acele mașini altundeva”, a spus șeful de la Ford.

Sursa foto: Ford

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri