Achizitionarea unui permis special denumit "ecopass", zilnic sau permanent, al carui pret variaza in functie de nivelul de poluare al vehiculului, va fi obligatorie pentru a trece de una dintre cele 43 de "porti" electronice, dotate cu echipamente video, care asigura accesul in centrul istoric al orasului Milano.
Intrarea in vigoare a masurii, care nu vizeaza masinile "prietenoase" cu mediul, adica cele care respecta normele europene, si nici vehiculele cu doua roti, este marcata de o anumita confuzie, potrivit asociatiei consumatorilor Codacons, care s-a plans in presa de o lipsa de informare si de claritate.
Primaria a precizat ca vehiculele inmatriculate intr-o alta tara care nu se supun normelor europene vor fi scutite de plata acestei taxe, raspunzand astfel uneia dintre intrebarile ridicate de criticii masurii.
Potrivit estimarilor oficiale, 40.000 de vehicule - automobile cu benzina sau motorina, autobuzele diesel - care emana 90% dintre emisiile de gaze polunate din traficul rutier vor trebui sa plateasca zilnic aceasta taxa de pe urma careia autoritatile locale se asteapta la un venit anual de 24 de milioane de euro, bani ce vor fi reinvestiti in transportul public.
Biletele zilnice de doi, cinci sau zece euro si abonamentele "de libera trecere" de 50, 125 sau 250 de euro pot fi cumparate din data de 18 decembrie de la chioscurile de tutun, iar din 27 decembrie si prin internet.
Primarul din Milano, Letizia Moratti, membra a partidului lui Silvio Berlusconi, Forza Italia, a dus o batalie acerba chiar in randul majoritatii sale din consiliul municipal pentru a putea promova acest proiect.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: