Toyota Motor Corp a anuntat ca vanzarile grupului la nivel global au scazut cu 27%, la 1,767 milioane autovehicule in primul trimestru din 2009, devenind astfel producatorul auto cu cele mai puternice vanzari, inaintea companiei Volkswagen AG, scrie Reuters.

De asemenea, vanzarile companiei-mama, care exclud camioanele si masinile vandute de subsidiarele Hino Motors Ltd si Daihatsu Motor Co, au scazut cu 28%, la 1,53 milioane vehicule, arata NewsIn.

Volkswagen a livrat 1,4 milioane vehicule in trimestrul analizat, in scadere cu 11%, crescandu-si cota de piata la nivel global la 11%, potrivit unui comunicat publicat de grup.

Astfel, diferenta dintre vanzarile globale ale Toyota si Volkswagen s-a redus la 363.000 de vehicule in intervalul ianuarie-martie, fata 840.000 in aceeasi perioada a anului trecut.

Saptamana trecuta, Toyota a anuntat ca ar putea suferi pierderi operationale de peste 500 miliarde yeni (5 miliarde dolari) in anul financiar ce se va incheia in martie 2010, din cauza crizei economice globale, care va decima vanzarile de masini.

In intervalul octombrie-decembrie, Toyota a inregistrat o pierdere neta de 164,7 miliarde yeni (1,4 miliarde euro), comparativ cu un profit net de 458,6 miliarde yeni in aceeasi perioada a anului precedent.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Cutia manuala care se scoate singura din viteze a fost patentata