“Analizand rezultatele celui mai recent studiu realizat de noi observam o scadere a numarului celor care doresc sa-si achizitioneze un autoturism nou „in urmatoarele 3 luni”, fata de studiile noastre anterioare si apreciem astfel un numar de 20 – 23.000 autoturisme noi vandute in fiecare trimestru”, a precizat Romulus Oprica, managing partener Q-Team Romania.
In 2009, inmatricularile de autoturisme noi au avut un declin de 59%, la 116.012 unitati, de la 285.504 unitati in anul 2008, potrivit Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Potrivit lui Oprica, “aceasta micsorare a pietei auto inseamna in mod automat si presiune mai mare pe fiecare dealer auto din tara. Cum perioada 2007-2008 a fost caracterizata de o dezvoltare euforica a retelelor de dealeri auto, consideram ca anul 2010 va fi caracterizat de dispariatia a cel putin cate un dealer auto in fiecare judet”.
Dealerii auto ar putea avea in 2010 mult mai putini clienti in service.
“In anul 2010, vor iesi din garantie autoturismele vandute pana in 2007 inclusiv, ceea ce, combinat cu tendinta de migrare de la service-urile brand catre service-urile non-brand odata cu iesirea din garantie a autoturismului, poate deretmina o scadere cu 2/3 a clientilor in service-urile de marca” este de parere Oprica.
In acest moment, dintre autoturismele aflate in garantie 89% merg in service-urile de reprezentanta, in timp ce dintre autoturismele ce nu se mai afla in garantie doar 45% raman in serviceurile de reprezentanta, conform marcii, restul de 55% migrand catre service-uri “de cartier”.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: