Renault si Dacia scad cu o treime la 9 luni pe piata germana

Inmatricularile de autoturisme Renault si Dacia in Germania au scazut cu 34,2% in primele noua luni ale anului, la 114.113 unitati, declinul fiind mai accelerat decat cel al pietei, de 27,5%, la 2,16 milioane de unitati.

Doar trei dintre cei 32 de constructori analizati au inregistrat o evolutie pozitiva, respectiv Land Rover (in urcare cu 33,4%), Jaguar (9%) si Nissan-Infiniti (6,4%), potrivit datelor Oficiului de Inmatriculari Auto german KBA. potrivit Mediafax.

Grupul francez a avut o cota de piata de 5,3% in ianuarie-septembrie, fata de 5,4% in primele opt luni ale anului. Vanzari mai mari ca Renault-Dacia au consemnat Volkswagen (cota de piata de 21,7%), Mercedes (9,4%), BMW-Mini (9%), Opel (7,8%), Audi (7,4%) si Ford (6,8%).

In luna septembrie, inmatricularile cumulate ale Renault si Dacia au coborat cu 31,7%, la 11.277 unitati, in timp ce ce piata germana a pierdut 17,8%, la 259.748 unitati.

Cota de piata a constructorului francez a scazut la 4,3%, de la 6% in august. Noua din cei 32 de producatori auto au consemnat cresteri ale vanzarilor, respectiv Mitsubishi (51%), BMW-Mini (17,7%), Land Rover (17,6%), Porsche (14,6%), Smart (12,4%), Audi (11,8%), Chevrolet (9,7%), Seat (7,6%) si Mercedes (3,1).

Cote de piata mai mari ca Renault-Dacia au avut in septembrie doar Volkswagen (21,1%), Mercedes (10,8%), Opel (8,8%), BMW-Mini (8,3%), Audi (6,6%) si Ford (6,6%).

Germania a devenit, anul trecut, principala destinatie de export a Dacia, cu 84.708 unitati vandute, in urcare cu 231,3% fata de 2008, datorita programului de innoire a parcului auto derulat de guvernul german.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri