La final de 2017, Mihaela Feodorof, executive coach si business consultant, trage linie si spune care au fost cele mai stringente probleme ale managerilor/antreprenorilor si care sunt motivele pentru care acestia apeleaza la un coach. Pentru ca anul viitor sa fie mai bun decat 2017, aceasta are si cateva sfaturi pentru antreprenorii aflati la inceput de drum.

Tot mai multi leaderi apeleaza la coaching pentru a reusi sa gaseasca blocajele care ii impiedica sa treaca la nivelul urmator si sa gaseasca cele mai bune solutii la problemele cu care se confrunta. Mihaela Feodorof a identificat momentul din cariera clientilor sai in care acestia decis ca e timpul sa apeleze la un coach.

"Oamenii au nevoie de medii favorabile cresterii. Momentele de cautare coincid cu cele in care starea de confort devine disconfort major, adica reiese o nevoie semnificativa de a fi provocat. Cred ca fiecare dintre noi traversam cicluri de crestere. Cand acestea se incheie, cautam altceva de la un nou angajator, rol sau mediu prefesional. Aplatizarea acestor nevoi conduce încet, dar sigur, la lipsa de performanta prin neimplicare", a declarat Mihaela Feodorof, executive coach and business consultant Performanceway.

Cei care acceseaza serviciile de executive coaching provin din domeniile financiar, IT, pharma, auto-motive.

"Domeniile profesionale care acceseaza serviciile de executive coaching sunt cele reprezentate de organizatii multinationale cu o cultura a dezvoltarii continue. Pe de alta parte, orice persoana care isi consolideaza parcursul profesional prin formarea si cresterea permanenta poate, si alege acest model, indiferent de industria si forma organizationala din care provine. Totusi, organizatiile cele mai deprinse cu acest exercitiu de lucru accelerat sunt domeniile financiar bancar, IT, pharma, auto-motive dar si firmele de servicii. In ultimii cinci ani am observat si o deschidere a companiilor autohtone ajunse la un anumit nivel de dezvoltare pentru procesele de executive coaching. Oriunde se doreste o eficienta sporita a proceselor si rezultate in crestere, serviciile de executive coaching pentru performanta isi gasesc utilitatea", a spus Mihaela Feodorof.

Cu ce probleme vin leaderii la sedintele de coaching?

In functie de cine genereaza cererea de devoltare prin acest tip de servicii, problematica este diferita. "Daca organizatia alege implementarea unor astfel de programe, atunci nevoia este de eficientizare si crestere a performantei echipelor. Cand ne raportam la nevoi individuale ale angajatilor acestor companii, atunci vorbim despre o repozitionare a acestora in rolul profesional, o crestere a satisfactiei si motivatiei, relatii mai armonioase in echipe. In tot acest proces insa, schimbarile exterioare sunt reflectia unei schimbari interioare profunde si permanente", a explicat Mihaela Feodorof.

De-a lungul experientei sale de coach, aceasta a identificat cateva probleme cu care se confrunta cei mai multi leaderi.

"Incercand sa aducem un numitor comun al persoanelor care intra in procesul de devoltare prin executive coaching, motivele pentru care isi doresc sa lucreze la ei sunt motivatia scazuta, un mediu impropriu si nevoia de devoltare continua. Nevoia de “schimbare” este cea mai intalnita la persoanele in cautarea unor solutii", a adaugat aceasta.

O poveste de succes in coaching

Sunt multe povesti de succes in coaching, spune Mihaela Feodorof, si foarte rare sunt cele de nereusita. Aceasta a povestit experienta unei cliente, in care rezultatele au urmat sa vina si dupa incheierea procesului formalizat.

"Am lucrat cu o tanara dintr-o corporatie care urcase in middle management fara nicio pregatire prealabila, doar pe baza rezultatelor individuale si a atitudinii personale. Desigur, acestea sunt motive intemerate pentru promovare, dar nu sunt si suficiente. Expunerea la diverse nivele de management cu care era necesara interactiunea, cat si responsabilitatea pentru rezultatele echipei erau cateva dintre provocarile pe care tanara profesionista isi dorea sa le gestioneze armonios. Ca in orice alt proces, singura formula de lucru este de a te indrepta catre constientizarea valorilor si resurselor pe care coachee-ul le poseda. Asumarea obiectivului de dezvoltare este primul pas inainte de a toate, apoi se antreneaza noi comportamente. Sa-i spunem tinerei noastre Simona, pastrandu-i confidentialitatea. De fiecare data cand un interlocutor, manager cu experienta care avea sa o provoace, pe langa emotiile cu care traia, Simona inlocuia indoiala cu placerea de a-si proba competentele. Autenticitatea interventiilor si calitatea muncii ei erau mereu apreciate si in sase luni a reusit, fara sa-si propuna acest lucru, sa atraga atentia conducerii organizatiei asupra ei, primind un nou rol managerial pe o treapta superiora. Dar ascensiunea ei nu s-a oprit aici. A fost succesiv invitata sa preia roluri la nivel international mai ample si cu implicare mai mare in organizatie. Dar unul dintre obiectivele Simonei la inceputul procesului fusese sa-si gaseasca si mentina echilibrul chiar si jucand in liga superiora de management. Sa petreaca la job atat timp cat este nevoie, fara sa se lase prinsa in capcana vietii corporatiste, sa-si revada familia si sa-si intalneasca prietenii, astfel incat sa nu uite nici cum a ajuns in pozitia profesionala actuala si nici cine este. Tinand cont de acest aspect cu implicatii directe in viata profesionala, dar mai ales personala, de acolo de unde ne alimentam resursele interioare, Simona si-a facut planuri de calatorie catre prieteni pe care nu-i vedea prea des. Trecusera 18 luni de la inceputul procesului de dezvoltare si ceea ce se intampla firesc era ca noile comportamente antrenate produceau constant efecte. Asa se face ca Simona a primit o oferta de a insoti o noua echipa si angajator, tocmai pe un alt continent. Nu despre acceptarea ofertei este vorba aici, ci despre deprinderile si resursele autentice ce odata puse in actiune produc permanent consecinte. Astazi Simona este directorul de vanzari a unei organizatii globale la head office-ul de peste ocean. Am aflat acest lucru direct de la ea imediat ce a luat decizia. Mi-a telefonat sa-mi impartaseasca nu neaparat reusita ci mai degraba implinirea cu care a acceptat aceasta noua provocare", a povestit Mihaela Feodorof.

Sfaturi pentru antreprenorii aflati la inceput de drum

Pentru antreprenorii care nu au avut un an tocmai bun, dar si pentru cei care au obtinut rezultate bune cu business-urile lor, Mihaela Feodorof are si cateva sfaturi extrem de utile.

"Daca ar fi sa reduc la minim pachetul de functionare al antreprenorului as face invitatia celor care sunt la inceputul drumului sa nu uite sa se bucure de calatorie, sa-si activeze toate resursele interioare si sa-si antreneze permanent creativitatea, in sensul de a cauta solutii acolo unde ceilalti au renuntat deja", a conchis acesta.

Citeste si: Coachingul, un proces la moda, dar necesar pentru business. Cine apeleaza la coach in Romania?

Jobul tau are mai multe sanse sa fie vazut de oamenii potriviti pentru tine, daca il promovezi la noi. Posteaza aici.

Sursa foto: Shutterstock.com / ASDF_MEDIA

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri