Cele trei prioritati ale unui CEO sunt transformarea digitala a organizatiei, viziunea globala si deciziile rapide bazate pe un mix de date si intuitie, arata un studiu al organizatiei World Economic Forum, publicat in 2019. "Liderii trebuie sa fie deschisi catre lume, catre noutatile media si tehnologice care apar zilnic si pe care, fie si le insusesc, fie le aplica in organizatie, sau fie chiar ei le initiaza si le insufla acest spirit colegilor si echipelor pe care le coordoneaza", sustine profesorul Ovidiu Dimbean-Creta, care va participa, pe 17 octombrie 2019, la conferinta "Innovate. Lead. Transform. – Leadership in times of digital disruption", organizata de Hart Consulting & Corporate Office Solutions.

Sunteti un profesor cu o vasta experienta in modelarea liderilor romani. Cum vedeti impactul tendintelor din ultimul deceniu, precum globalizarea, digitalizarea, asupra competentelor ce asigura succesul unui lider?

Prof. Ovidiu Dimbean-Creta, Rector, ASEBUSS: Cred ca ultimul deceniu a adus nevoia liderilor de a cunoaste tehnologie sau cel putin de a fi deschisi si a o incuraja sa o introduca, s-o foloseasca, sa eficientizeze activitatea astfel, sa aduca mai multa valoare business-ului. Pe de alta parte, liderii trebuie sa isi dezvolte o viziune larga, globala, in sensul de a fi deschisi catre lume, catre noutatile media si tehnologice care apar zilnic si pe care fie sa si le insuseasca si sa le aplice in organizatie, sau fie chiar ei le initiaza si le insufla acest spirit colegilor si echipelor pe care le coordoneaza. Cred ca nevoia spiritului intraprenorial si de inovatie este in crestere; de asemenea, apare nevoia de innoire in companiile in care de altfel si remarcam salturi si succes.

Pe de o parte ma bucur sa vad si in ASEBUSS lideri care prin comportamentul si atitudinea lor se detaseaza fata de ceilalti si pe care ceilalti ii urmeaza, pe de alta parte este rolul nostru ca scoala si profesori sa modelam si sa transformam managerii inscrisi in program in lideri pregatiti sa creasca business-ul si sa relationeze cu parteneri internationali.

Daca ar fi sa faceti un top de cunostinte, abilitati personale si deprinderi, ce anume considerati ca este critic?

Prof. Ovidiu Dimbean-Creta, Rector, ASEBUSS: Relationarea si comunicarea cu oamenii - colegi, clienti, furnizori, cunostinte tehnice -de la IT, digitalizare pana la intelegerea si provocarea rapoartelor financiar contabile, marketing digital, social media.
Conform unui studiu publicat in 2019 de organizatia World Economic Forum cele 3 prioritati ale unui CEO sunt:
• Transformarea digitala a organizatiei
• Viziunea globala
• Decizii rapide bazate pe un mix de date si intuitie
obiective pe care le urmarim prin programele noastre.

Madalina Balan, Managing Partner, Hart Consulting: Leadership-ul este despre a acomoda doua forte importante si anume “getting ahead others” – nevoia de competitie- si “getting along”- nevoia de a colabora cu ceilalti. Ambele sunt importante- ambitia de a ii duce pe ceilalti inainte, peste competitie, insa facandu-i sa se simta ca apartin unui grup si ca sunt importanti. Uneori debalansarea acestor « forte » ale dinamicii sociale, pot da nastere la un stil de leadership invizbil sau toxic. De aceea, pe langa cunostintele necesare de business, de marketing, finante, digitalizare etc, pentru un lider este esentiala si capacitatea de auto-cunoastere, de a intelege despre sine si despre modul in care se formeaza si se mentin echipe eficiente.

Care sunt punctele forte ale liderilor care participa in programul Executive MBA, pe care le considerati ca au evoluat in ultimii ani? La ce sunt mai agili? Unde vedeti ca exista un decalaj?

Prof. Ovidiu Dimbean-Creta, Rector, ASEBUSS: Cred ca liderii de astazi au mai multa creativitate, sunt aplecati spre inovatie, cauta metode “out of the box” de rezolvare a situatiilor cu care se confrunta, iau decizii rapid si, in general, au un stil de leadership deschis, democratic. In primul rand sunt deschisi la nou, la a invata ce nu stiu sau ce nu stapanesc inca, invata mult mai repede anumite lucruri, sunt tot mai buni prieteni cu tehnologia si cu social media, deja traiesc cu asta.

Traim intr-un mediu VUCA, informatiile circula cu viteza, sunt complexe, multe aspecte sunt volatile sau in schimbare - prin urmare managerii trebuie sa invete continuu, trebuie sa cunoasca mai multa economie, sa isi imbunatateasca gandirea critica, capacitatea de a corela lucruri, analiza si sinteza, dar si comunicarea.

Formarea continua a managerilor – pe agenda cui ar trebui sa stea? CEO, HR, propria persoana?

Prof. Ovidiu Dimbean-Creta, Rector, ASEBUSS: In primul rand propria persoana, daca tu nu-ti propui sa cresti, sa progresezi, n-ai nicio sansa doar sa fii impins de altii de la spate, fie ca sunt sefi sau colegi, prieteni, parinti. In organizatii ar trebui sa fie un job continuu al tuturor managerilor, atat pentru ei insisi, cat si pentru cei pe care-i conduc, de la CEO pana la cel mai jos nivel managerial. Eu vad HR-ul ca un bun administrator ce ar trebui sa fie al intregului proces, in orice companie care are aceasta functiune, uneori chiar spunem ca ar trebui sa fie mana dreapta a CEO-ului.

Madalina Balan, Managing Partner, Hart Consulting: Sunt scoli de MBA in tari unde exista o traditie educationala mai avansata care chiar prezinta un top al salariilor si pozitiilor pe care le pot dobandi absolventii lor. Acest lucru insa depinde si de economie, de cat de mare si de dinamica este piata in care activezi. Insa stiu personal povesti de schimbare “radicala”. Pana la urma parcursul educational din cadrul unui MBA reprezinta o calatorie si in planul descoperirii de sine, a masurarii fortelor proprii cu altii de calibrul tau, a dobandirii de claritate cu privire la ce imi place si ce nu imi place sa fac si in ce mediu organizational. Drept urmare, la finalul studiilor unii o iau pe drumul antreprenoriatului sau isi schimba radical domeniul de activitate.

S-a schimbat profilul managerilor care va vin in program? Ca experienta de lucru, industrii, diferente de gen? Vin antreprenori sau corporatisti?

Prof. Ovidiu Dimbean-Creta, Rector, ASEBUSS: Participantii Executive MBA provin atat din companii multinationale, cat si din firme romanesti, ponderea celor din urma fiind in crestere.

Media de varsta a cursantilor Executive MBA este de 35 ani, aproximativ 10% dintre participanti fiind high-potentials, sustinuti de companii, avand experienta de lucru mai scurta, dar mai intensa, dat fiind ca unii incep foarte devreme activitatea profesionala, din studentie. Mai remarcam in ultimii ani corporatisti care vin in program pentru a deveni antreprenori. Si un alt lucru diferit fata de acum 10-15 ani, tot mai multi cursanti isi platesc singuri participarea in programele noastre, chiar daca nu sunt antreprenori sau agreeaza cu angajatorii plata comuna a unui MBA, angajatori care sunt tot mai putin dispusi la astfel de investitii.

S-a modificat modul in care managerii care vin in program doresc sa primeasca informatia?

Prof. Ovidiu Dimbean-Creta, Rector, ASEBUSS: Exista o tendinta clara spre digitalizare, prin urmarea spre comunicarea digitala, iar la ASEBUSS de exemplu folosim o platforma de suport online, unde participantii au acces continuu, unde pot comunica atat intre ei, cat si cu profesorii.

Am experimentat deja examene on-line, ne gandim cum sa-i ajutam pe cursanti cu managementul timpului din punctul de vedere al asimilarii materialelor primite intr-o forma audio, timpul lor fiind o mare provocare si limitare, chiar in a participa in oricare dintre programele noastre, dar si uneori la cursuri, odata ce sunt inscrisi in program.

Hart Consulting & Corporate Office Solutions (COS) organizeaza conferinta “Innovate. Lead. Transform. – Leadership in times of digital disruption”, pe 17 octombrie 2019 la Hotel Marriott, Bucuresti. Evenimentul isi propune sa atinga subiecte de leadership printr-un concept inovator, imbinand studierea ADN-ului psihologic al liderului roman cu elemente de workspace design.

Dl. Prof. Ovidiu Dimbean-Creta va participa in calitate de speaker in cadrul panelului conferintei.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri