Vara este o perioadă în care cei mai mulți dintre angajați își planifică vacanțe și concedii, atât în țară, cât și peste hotare. În general, în cele mai călduroase luni din an suntem și mai puțin activi profesional decât în restul anului, ceea ce poate face revenirea la muncă mai dificilă dacă nu ne planificăm cum trebuie activitatea.

Cum îți revii după concediul din vară. Câteva sfaturi utile prin care reduci stresul de la job

Concediile și zilele libere sunt cele mai așteptate perioade ale anului pentru că sunt momente în care deconectăm de la rutina zilnică și ne relaxăm. Pe cât de dulce e concediul, pe atât de amară poate fi revenirea la muncă. Însă nu și dacă ne organizăm și încercăm să preîntâmpinăm primele activități pe care le avem de făcut când ne întoarcem la birou.

Un pas important în organizarea după vacanță este să începi cu o planificare detaliată. Începe prin a evalua calendarul și identifică evenimentele importante și mai ales deadline-uri critice pe care trebuie să te concentrezi în următoarea perioadă. Creează o listă de priorități pentru a avea o viziune clară asupra obiectivelor și pentru a evita sentimentul de copleșire.

Sorina Faier, Managing Partner Elite Searchers (foto)

Sorina Faier, Elite Searchers

Planificarea este, așadar, soluția care ne scoate din impas și care ne ajută să facem revenirea la birou mai ușoară. Așa că ce mai poți face este să-ți reactualizezi lista de activități pe care le ai de făcut, dar și să verifici înainte de prima zi de muncă e-mailul pentru a fi la curent cu eventualele schimbări care au survenit în timpul în care au fost plecat sau plecată.

Notează-ți sarcinile urgente și pe cele cu deadline-uri apropiate pentru a te asigura că nu le vei omite sau amâna. Totodată, împarte sarcinile mari în sarcini mai multe, dar mai mici și rezolva-le pe rând. Prioritizează activitățile care au un impact ridicat asupra unui proiect sau asupra responsabilităților tale. Alocă timp pentru a te concentra pe acele sarcini care contribuie în mod direct la obiectivele proiectului, companiei și semnalează-ți progresul către șeful direct”, ne sfătuiește Sorina Faier.

Specialistul ne recomandă să ne trasăm, totodată și câteva limite sănătoase între viața profesională și cea privată. Deși poate fi tentant să faci ore suplimentare la muncă pentru a compensa timpul în care ai lipsit, această alegere te poate duce rapid la epuizare și poate anula, practic, odihna acumulată în timpul vacanței. Pentru a duce la bun sfârșit acest plan, îți poți seta ore fixe de lucru pe care să le respecți, iar în timpul liber să-ți acorzi momente în care să te relaxezi și să faci ce-ți place.

Nu în ultimul rând, este important să comunici cu colegii și să soliciți sprijin atunci când este necesar. În urma unei vacanțe, te poți simți copleșit de volumul de muncă sau poți întâmpina dificultăți în a te pune la curent cu evenimentele importante. Nu ezita să apelezi la colegi sau la superiorii tăi pentru a primi îndrumări suplimentare și pentru a trata sarcinile într-un mod organizat și eficient. Comunicarea deschisă și sinceră consolidează relațiile de lucru și te va ajuta să te adaptezi mai ușor la revenirea la job.

Sorina Faier, Managing Partner Elite Searchers

Cum combatem dispozițiile schimbătoare de după concediu

Deseori, când revenim din concediu nu suntem încă 100% cu mintea la munca pe care o avem de făcut, ceea ce este mai mult decât firesc. Însă nu ești singurul care se poate confrunta cu stări de tristețe sau de dispoziție schimbătoare. Important este să fii blând cu tine și să „Take it easy” („Ia-o ușor”) după cum zice o vorbă celebră.

„Motivele acestor stări pot fi legate de dificultatea de a reveni la rutina zilnică, de presiunea la locul de muncă, schimbarea mediului, de la relaxare la stres, și de multe altele. Însă există câteva metode prin care un angajat poate preveni sau combate aceste stări astfel încât să se adapteze mai ușor după revenirea din concediu. Acceptarea faptului că vacanța s-a încheiat și că este timpul să revenim la muncă poate fi dificilă, dar trebuie să avem o perspectivă optimistă pentru a trece mai ușor peste această perioadă de tranziție. În loc să ne gândim la partea negativă a revenirii la locul de muncă, putem să ne concentrăm pe aspectele pozitive ale jobului nostru și pe perspectivele de dezvoltare profesională”, explică Sorina Faier.

Are managerul vreun rol în a ne ajuta să ne reintrăm în ritm? Răspunsul este da, managerul poate să intervină pentru a-ți face viața mai ușoară angajatului atunci când acesta revine din concediu. Acesta poate să creeze și un mediu de lucru plăcut și să promoveze echilibrul între viața personală și cea profesională. Aceste aspecte sunt esențiale, în general, pentru a reduce stresul și pentru a menține o atmosferă de lucru sănătoasă și productivă, mai spune Sorina.

Managerul poate lua în considerare și personalizarea programului de lucru al angajatului proaspăt întors din concediu, flexibilizarea orelor de lucru, astfel încât angajatul să se poată adapta treptat.

„Este important să înțelegem că stările depresive sau de schimbare de dispoziție post-concediu sunt normale și că pot fi gestionate cu succes. Prin asumarea unei atitudini pozitive, organizarea rutinei și cu sprijinul managerului, angajatul poate face tranziția mai ușoară și poate reveni la activitatea normală”, concluzionează specialistul.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri