De la celebrități, la oameni de rând care au nevoie de ajutor în creșterea copiilor, cu toții apelează la bonele din Asia, o categorie de personal foarte apreciată în întreaga lume. România nu face excepție, atunci când vine vorba despre investițiile pentru îngrijirea celor mici, familiile de la noi fiind dispuse să plătească aproximativ 3.000 de euro agențiilor de recrutare doar pentru aducerea bonelor din țări precum: Filipine, Nepal, Indonezia și Sri Lanka.

Pe lângă costurile de aducere, angajatorii mai trebuie să plătească și salariul lunar al bonelor, de aproximativ 500-600 de euro și odată cu acesta și impozitele aferente. În plus, pentru bonele aduse din Asia trebuie asigurată de asemenea cazarea și masa de către fiecare angajator.

Clienții sunt cupluri cu vârste cuprinse între 30 și 50 ani, cu unul până la trei copii, oameni care sunt angajați în poziții medii sau deținători de afaceri, din toată țara. În ceea ce privește costurile aducerii bonelor din Asia acestea variază între 2.500 și 3.500 euro, iar pachetul de servicii se poate personaliza.

Yosef Gavriel Peisakh, general manager Work from Asia

Bine pregătite, atente și implicate, cu o bună cunoaștere a limbii engleze, bonele din Asia reprezintă un serviciu exclusivist, pe care unele agenții de recrutare a personalului străin îl pun la dispoziția clienților săi. Apreciate în general pentru discreție și implicare, bonele din Asia au de cele mai multe ori la rândul lor copii, lăsați în urmă acasă, atunci când aleg să vină să lucreze în România.

„Oamenii vor bone și menajere din Asia pentru hărnicia și stabilitatea cu care vin la pachet. De multe ori, faptul că nu sunt vorbitoare de limba română a reprezentat chiar un avantaj. Bonele și menajerele vin să lucreze pe o perioadă de minim doi ani și te poti baza pe ele, bineînțeles cu excepția unui procent de 10%, care este reprezentativ pentru orice domeniu de business, pentru că nu trebuie să uităm că lucrăm cu oamenii. De aceea există însă un contract de prestări servicii cu agenția, prin care noi oferim garanții pentru personalul adus și consiliere în gestionarea colaborării cu bonele și menajerele recrutate prin intermediu agenției noastre”, a completat Yosef Gavriel Peisakh.

Pentru a se asigura însă că vor beneficia de personalul calificat promis, angajatorii trebuie să fie atenți la o serie de aspecte. În primul rând este esențială alegerea unei agenții de recrutare cu experiență, care să ofere garanții pentru personalul ales. Nu de puține ori românii care au optat să angajeze personalul găsit la prețuri incredibil de mici pe rețelele de socializare sau au crezut ofertele găsit pe Internet au ajuns victime ale unor înșelătorii.

Sursa foto: Work from Asia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri