Daca in 2008 bugetul de training al companiei furnizoare de servicii IT Brinel era de 1.000 euro/persoana, anul acesta cifra este in usoara scadere pe fondul efectelor crizei financiare, dar si al calificarii superioare a potentialilor noi angajati, al caror numar pe piata fortei de munca a crescut in 2009.
„Bugetul de training este stabilit pentru urmatorii 2 ani, si pentru fiecare an in parte, este cu putin mai mic decat cel din 2008. Ne concentram in continuare pe training-urile si certificarile tehnice si vom mari numarul cursurilor care abordeaza asa-numitele „soft-skills”. Un procent mai mare a fost alocat pregatirii in zona de management pentru nivelele intermediare din conducere”, a declarat Marcel Borodi, general manager al Brinel. In acest moment, compania numara 150 de specialisti raspanditi in Bucuresti, Cluj, Timisoara, Oradea si Sibiu.

Desi in luna mai a anului curent Marcel Borodi estima o comprimare a cifrei de afaceri cu aproape 25%, acesta afirma ca planurile de angajare ale companiei nu au fost sistate. Posturile inca neocupate vizeaza sectorul software, cu competente specifice de web design, programare Java, programare in baze de date.

„Avem in plan sa crestem in continuare echipa de consultanta si servicii. Urmeaza sa deschidem un anumit numar de pozitii si in zona solutiilor de business si outsourcing”, subliniaza Borodi. Potrivit oficialului companiei de IT, salariile angajatilor nu au inregistrat scaderi cauzate de climatul economic. Totusi, diferenta de salariu intre un angajat din Capitala si unul din provincie ramane de 10-15%. „Exceptand pozitiile de specialitate, pe pozitiile generale salariile pot sa varieze in jos cu 10-15%, in contextul unui cost al existentei mai scazut decat in Capitala”, mentioneaza Borodi.

Fata de anul trecut, managerul sustine ca angajatii si-au pastrat intregul pachet de beneficii extrasalariale – care include accesarea programelor sportive, asigurari de sanatate, sesiuni de teambuilding sau bonuri de masa.

Modelul Brinel de analiza a nevoilor de resurse umane presupune anticiparea nevoilor de recrutare cu 1-6 luni inainte, astfel incat nevoile explicite de recrutare au fost acoperite la sfarsitul anului 2008 si inceputul anului 2009.

Pe parcursul anului trecut, Brinel a continuat modelul de expansiune si de largire al echipei, angajand 10% din totalul echipei actuale (150 de persoane) in departamentele tehnic si comercial. „Posturile ocupate au fost in general posturi noi, create pentru a veni in intampinarea unor anumite categorii de nevoi. La acest procent se adauga angajatii noi, veniti ca urmare a inlocuirii pe anumite posturi, in principal pe cele la nivel entry”, a spus managerul.

Potrivit lui Borodi, in piata fortei de munca in IT putem identifica doua trenduri. Unul constant si chiar usor crescator in zona posturilor tehnice, software si hardware. Se cauta programatori cunoscatori ai unei palete largi de limbaje, de la Java, C # la cunostinte in baza de date - SQL Server, Oracle . O alta tendinta vizeaza scaderea numarului posturilor in activitati suport.

In aceste conditii, metoda de recrutare a noilor angajati s-a modificat fata de perioada de acalmie de la inceputul lui 2008. Cu 40% mai multe CV-uri primite decat in aceeasi perioada a anului trecut si cu o crestere de 200-300% a aplicatiilor pentru anunturile postate online, specialistii in recrutare ai Brinel au decis sa aloce un timp dublu decat media de timp pentru intervievarea potentialilor angajati.
Numarul de CV-uri a crescut, in special al candidatilor tineri, absolventi de facultate, care se vor confrunta cu reale dificultati in a gasi un loc de munca, in acest context, sustin specialistii Brinel.

Cu toate acestea, aceiasi specialisti sustin ca sunt mult mai selectivi in ceea ce priveste alegerea candidatilor, numarul acestora scazand cu aproape 50%.

„Nu am intampinat dificultati in a identifica oameni potriviti. In momentul acesta exista specialisti si experti valorosi in piata, cu experienta de ani de zile si portofolii impresionante de proiecte implementate si care, din cauza dificultatilor economice, risca sa isi piarda locurile de munca. Suntem atenti si urmarim sa atragem in echipa noastra cat mai multe competente. Am crescut numarul de ore alocat unui interviu din dorinta de a afla cat mai multe de la candidat”, afirma Borodi.

Desi compania scoate posturi noi la concurs, asa-numitele angajari de reinlocuire (postul scos la concurs apartine unui alt angajat care a demisionat) s-au diminuat numeric fata de 2008. La nivelul grupului Brinel, rata de fluctuatie a personalului s-a domolit incepand cu anul 2008, iar trend-ul continua si in 2009, spun specialistii in recrutare. In anul 2008, in functie de linia de business, rata fluctuatiei personalului a variat intre 12 si 18%.

Activa pe piata inca din 1991 si cu o cifra de afaceri de 28 de milioane de euro in 2008, Brinel produce si implementeaza solutii la cheie, prin integrarea de software, hardware, echipamente de retea si comunicatii. Cu circa 150 de angajati in cinci locatii din tara - Cluj Napoca, Bucuresti, Timisoara, Oradea si Sibiu - compania este partener HP, Microsoft, Cisco, Oracle si IBM.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri