Pentru Bogdan Iftemie, directorul de vanzari al Acer Romania, cel mai mare jucator de pe piata locala de laptopuri, nu exista o diferenta mare intre o zi de lucru si una de concediu. Anii in care a lucrat de acasa pentru companie l-au determinat ca si atunci cand este in timpul liber cu familia sa raspunda la e-mailuri ori la telefon, chiar si numerelor pe care nu le cunoaste.
“Jobul si timpul sunt de asa natura pentru mine, incat nu fac diferentiere si nu am nicio problema ca intr-o zi de concediu sa ii raspund unui client si sa-l ajut. Raspund si la numerele pe care nu le cunosc si nu ma deranjeaza daca in acelasi timp stau la masa cu familia. Pe mine astfel m-au educat acei ani (n.red. 2005-2008) in care nu am avut birou si in care am lucrat de acasa si asta m-a facut sa fiu responsabil si liber cu timpul meu. Se intrepatrunde foarte mult jobul cu viata privata, dar mentin un echilibru”, explica managerul care conduce operatiunile locale ale Acer.

Bogdan Iftemie (36 de ani) lucreaza pentru Acer Romania din iunie 2005, anterior lucrand pentru Elkotech Romania, ATC Rom, Tornado Sistems si Universal RX.

In general, managerul se trezeste intre orele 7.00 - 7.45, iar la ora 8.00 merge la gradinita cu fiul sau in varsta de cinci ani.

“Intr-un sfert de ora ajung acasa, imi beau ceaiul si iau micul dejun cu sotia, iar in jur de 8.30-9.00 ma apuc de lucru. Dimineata lucrez de obicei de acasa o ora sau doua, in functie de ce am de facut si in jur de 10-11 ajung la birou. Sediul nostru este la cinci minute de casa, iar in zilele in care nu am intalniri incerc sa merg pe jos”, spune Iftemie.

In jurul orei 13.00-14.00 merge acasa pentru o ora pentru a lua masa de pranz, iar in jurul orei 17.00 pleaca definitiv acasa.

Pana la ora noua seara isi petrece timpul cu sotia si cei trei copii cu varste intre un an si jumatate si noua ani, iar dupa aceea reincepe sa lucreze.

Seara, pe langa ca raspunde la e-mailuri, sa ia decizii si sa analizeze rapoarte, obisnuieste sa citeasca presa si carti de business.

“Ma informez seara din motive de management al timpului. Cred ca dimineata, cand creierul este odihnit, trebuie sa iti faci jobul, iar seara, cand este obosit, sa citesti ziare. Seara citesc tot ce tine de media locala si ma informez strict online. In general, in 80% din cazuri citesc doar titlurile, iar in rest citesc tot articolul daca este pe zona mea de interes: de tehnologie, real estate. Citesc de obicei publicatii din Romania, iar din strainatate citesc publicatii de tehnologie: Techcrunch, Engadget, Gizmodo. Bloguri nu citesc pentru ca nu am timp”, afirma managerul.

Despre cititul cartilor de business spune ca reprezinta una dintre cele mai mari placeri pe care le are.

“Imi place sa inteleg din povestile de succes ale altora. Ma ajuta foarte mult in relatia cu clientii si partenerii. Imi plac John Maxwell, Jack Welch, Richard Branson si, de obicei, citesc doar daca cineva a facut un referiri la acel autor. De exemplu o carte socanta este “Ce ar face Google?” (n.red. de Jeff Jarvis) pentru ca iti infatiseaza un viitor diferit de ceea ce vedem noi astazi si ofera un mesaj dur referitor la felul in care internetul va schimba lumea. Deja o schimba si noi vedem acest lucru in fiecare zi in business”, mai spune seful Acer Romania.

Managerul preferat al acestuia este Jack Welch, cel care a condus intre 1981 si 2001 gigantul american General Electric si care in 1999 a fost numit “Managerul Secolului” de catre publicatia economica Fortune.

In ceea ce priveste modul in care lucreaza cu colegii afirma ca nu impune un anumit program, ceea ce conteaza fiind indeplinirea obiectivelor.

Pentru ca pentru Acer Romania lucreaza doar patru persoane, de obicei nu se fac sedinnte, iar discutiile sunt mereu fata nu fata, pentru ca “ o echipa nu poate functiona ca o echipa decat privindu-te ochi in ochi, cand transmiti emotia”.

Daca pana in 2008 era singurul angajat pe piata locala al producatorului taiwanez de electronice si lua toate deciziile legate de companie, in prezent managerul se ocupa destul de putin de activitatea operationala, aceste hotarari fiind luate de managerii de produse.

“Deciziile se iau local, suntem foarte putin birocratici. Exista foarte multa responsabilitate la nivel personal si mi-am incurajat colegii sa ia singuri decizii si sa fie raspunzatori pentru ceea ce fac. Acesta este singurul criteriu de performanta: oamenii sa livreze rezultatele pe care sa presupune ca trebuie sa le dea. Acum, ma ocup doar eu de contractele noi de distributie, de termenii de business cu partenerii, de partea de colectare si de plati. Sunt anumite hotarari care tin de strategie pe care le iau eu, dar, bineinteles, dupa ce ma consult cu colegii”, mai spune Iftemie.

In ceea ce priveste mijloacele online pe care le foloseste pentru comunicare, managerul afirma ca petrece mult timp pe e-mail, un canal pe care il descrie ca fiind “ toxic, dar inevitabil cand esti o multinationala”.

Pe langa e-mailul de serviciu si cel privat, mai are un cont pe Facebook pe care il acceseaza doar o data pe saptamana sau chiar la doua saptamani pentru a accepta in “lista de prieteni” persoanele care ii cer acest lucru. Nu foloseste serviciile de tip instant messaging, dar apeleaza la serviciul de telefonie prin internet Skype.

In timpul liber, pe langa sa stea cu familia si sa citeasca carti, ii place sa asculte muzica clasica sau din anii ’80 si sa faca sport (in special sa mearga cu bicicleta si sa alerge).

O ZI DIN VIATA UNUI MANAGER este un produs editorial exclusiv care prezinta saptamanal viata de business a celor mai puternici manageri din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri