Alimentele proaspete sunt prezente in 2 din 3 cosuri si reprezinta 38% din totalul cheltuielilor dedicate consumul casnic pentru produse de larg consum, arata un studiu realizat de GfK.

Cel mai des, in cosul de cumparaturi al romanilor se regasesc painea, legumele si fructele. Mai mult, produsele pe care romanii cheltuiesc cei mai multi bani de-a lungul unui an sunt carnea, legumele si mezelurile.

Canalul preferat pentru achizitionarea produselor alimentare proaspete este comertul traditional, care acopera 60% din valoarea totala a acestei piete. Ca si in cazul majoritatii produselor de larg consum, hypermarketul detine suprematia intre formatele comertului modern atunci cand vine vorba despre achizitionarea de alimente proaspete.

Cosul de cumparaturi

“Observam o deschidere mai mare a cumparatorilor de a-si procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumparatorii care intra intr-un hypermarket pun in cos fructe si legume, comparativ cu doar 60% dintre clientii supermarketurilor si ai discounterilor”, spune Raluca Raschip, consumer goods &retail director GfK Romania.

Citeste si:
Mancarea, mai scumpa in 2019: s-au scumpit painea, carnea si cartofii
Platim mai mult pe mancare in...

Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania a avut in 2012 o cifra de afaceri de aproape 12,5 milioane euro. La nivel global, vanzarile GfK s-au ridicat la 1,51 miliarde de euro.

Sursa foto: Cumparaturi, Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Mancam multe legume si fructe din IMPORT: cum arata balanta comerciala