Incendiul izbucnit in 22 august 2016 la o instalatie a rafinariei Petromidia din Navodari, operata de compania Rompetrol Rafinare, isi arata efectele. Cererea pentru petrolul Ural, rafinat la Petromidia si folosit de Rusia ca baza de calcul a preturilor de export, este in scadere. La fel si preturile acestui tip de petrol.

Potrivit siteului brecorder.com, care citeaza mai multi traderi de petrol, volumele de petrol Ural cu termene de livrare in primele zece zile din septembrie sunt nevandute, iar daca Rompetrol, care a trebuit sa reduca productia rafinariei afectate de incendiu, nu va mai cumpara titei, situatia se va inrautati.

Traderii spun ca accidentul de la rafinaria Petromidia, cea mai mare unitate de procesare a petrolului din Romania, ar putea cauza o scadere a preturilor in zona mediteraneeana, avand in vedere ca Rompetrol aducea la Petromidia doua sau trei transporturi maritime pe luna.

De asemenea, Litasco, principalul cumparator de petrol Ural din bazinul Marii Mediterane, se confrunta cu o cerere scazuta.

Vitol, unul dintre cei mai mari traderi de produse petroliere din lume, a oferit chiar discounturi la vanzarea de petrol Ural, dar nici asa cumparatorii nu s-au aratat interesati, potrivit sursei citate.

De altfel, cantitatile de titei Ural care si-au gasit cumparatori, au fost vandute cu discounturi de 2,4 dolari pe baril.

Incendiul de la Petromidia a cauzat moartea unei persoane si ranirea altor trei. Conform primelor cercetari ale specialistilor, incendiul nu a fost precedat de o explozie. In acest moment, rafinaria este operata la capacitate redusa.

Compania Rompetrol face parte din grupul kazah KazMunayGas, controlul de guvernul din Kazahstan.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri