Cifra de afaceri neta a Grupului Hornbach a crescut cu 7,7% si a ajuns la 1.084,9 milioane de euro in trimestrul III, aceasta fiind cea mai puternica crestere trimestriala din ultimii patru ani si jumatate.

Cu toate acestea, potrivit companiei, nu a fost posibila transpunerea ritmului accelerat al cresterii cifrei de afaceri intr-o crestere a profitului, din cauza majorarii costurilor.

Albrecht Hornbach, presedinte CA: "Cresterea costurilor a fost prea mare, comparativ cu majorarea profitului brut"

"Rezultatul operational (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor non-operative s-a redus de la 28,8 mil. euro la 19,7 mil. euro in comparatie cu trimestrul similar al anului precedent. Motivul: cresterea costurilor in trimestru – in special in domeniul digitalizarii – nu a putut fi compensata prin cresterea profitului brut. In primele 9 luni ale anului 2018/19, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 4,8%, ajungand la 3.475,5 milioane de euro, in timp ce rezultatul operational EBIT ajustat, de 180,6 milioane de euro, a fost cu 11,1% mai mic decat cel din anul precedent", se precizeaza in comunicat.

Pe parcursul exercitiului financiar 2018/19, cifra de afaceri a crescut semnificativ de la un trimestru la altul, sustin reprezentantii companiei, potrivit carora cifra de afaceri a celui mai mare subgrup operativ, Hornbach Baumarkt AG, a crescut cu 7,5%, ajungand la 1.006,4 milioane de euro in al treilea trimestru al anului 2018/19, si cu 4,8 % in primele 9 luni, ajungand la 3.256,1 milioane de euro.

"Dinamismul pe parcursul anului se remarca in dezvoltarea cifrei de afaceri ajustata in functie de suprafata comerciala si de cursul valutar. Dupa un plus de 2,3% in primul trimestru si o crestere de 3,4% in trimestrul II, al treilea trimestru din 2018/19 a inregistrat o crestere de 6,2%", au mai declarat reprezentantii Grupului Hornbach.

De asemenea, Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie al HORNBACH Management AG, a tinut sa precizeze faptul ca lucrurile s-au pus in miscare cu adevarat abia in toamna. "In Germania, magazinele noastre de materiale de constructii si de gradina s-au dezvoltat mai bine, in toate lunile, decat bransa si au crescut cu 4,4% ajustat in functie de suprafata comerciala“, a completat acesta.

Magazinele cu cea mai mare contributie la cresterea financiara

Cea mai mare contributie la cresterea financiara au adus-o magazinele Hornbach din cele opt tari europene in afara de Germania, se precizeaza in comunicat, care mai arata ca in magazinele respective cifra de afaceri in domeniul DIY, ajustata in functie de suprafata comerciala si de cursul valutar, a crescut cu 8,2% in trimestrul al treilea al exercitiului 2018/2019. De asemenea, cota din strainatate la cifra de afaceri a subgrupului s-a situat la 48,2% in primele trei trimestre (in anul precedent 46,7%).

„Cererea este in crestere. Magazinul nostru cu vanzare cu amanuntul functioneaza – in ciuda tuturor prognozelor sumbre. Digitalizarea este pentru noi o oportunitate uriasa. Prin combinarea afacerii clasice cu e-commerce putem oferi clientilor nostri mai multa valoare decat concurenta online pura, mai ales atunci cand vine vorba de proiecte de renovare care necesita o consiliere intensa“, a subliniat Albrecht Hornbach.

Mai mult, presedintele Consiliului de Administratie al HORNBACH Management AG s-a aratat nemultumit de evolutia profitului in trimestrul al III-lea.

"Rezultatul operational (EBIT) al concernului ajustat cu efectele rezultatelor non-operative ale Grupului HORNBACH a scazut cu 31,5%, ajungand la 19,7 milioane de euro in trimestrul III, si cu 11,1%, ajungand la 180,6 milioane de euro in primele 9 luni ale exercitiului financiar 2018/19", se mentioneaza in comunicat.

„Din pacate, nu am reusit sa transpunem accelerarea cresterii cifrei de afaceri in cresterea profitului. Cresterea costurilor, care este de asemenea legata de cresterea digitalizarii, a fost prea mare in comparatie cu cresterea profitului brut“, afirma Albrecht Hornbach. „Dar acestea sunt aspecte din domeniul nostru decizional pe care le putem schimba.“

Acest lucru este valabil si pentru evolutia ulterioara a adaosului comercial, care a scazut in al treilea trimestru al anului 2018/19 din cauza preturilor de achizitie, a deprecierilor si a costurilor de logistica mai ridicate.

Potrivit companiei, obiectivul il reprezinta consolidarea sustenabila a rentabilitatii Grupului in urma declinului recent.

De asemenea, comunicatul precizeaza faptul ca "In subgrupul Hornbach Baumarkt AG, in primele 9 luni ale exercitiului financiar 2018/19 EBIT ajustat a scazut cu 12,6%, ajungand la 134,3 mil. euro. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care se adreseaza in special clientilor profesionisti din industria constructiilor, a inregistrat in primele 9 luni ale anului o crestere a cifrei de afaceri de 5,5%, ajungand la 217,7 milioane de euro, si un EBIT ajustat de 6,6 milioane de euro (in anul precedent 8,8 milioane de euro). In subgrupul Hornbach Immobilien AG, dupa 9 luni EBIT ajustat s-a apropiat cu 42,3 milioade de euro de valoarea din anul precedent (minus 1,8%)".

In urma analizei rezultatelor inregistrate in primele trei trimestre ale anului financiar 2018/19, prognoza privind profitul pentru intregul an a fost ajustata ca urmare a evolutiei nesatisfacatoare a castigurilor in trimestrul III. Se asteapta ca rezultatul operational ajustat (EBIT) atat in cadrul Grupului Hornbach, cat si la nivelul subgrupului de magazine de materiale de constructii sa scada cu peste 10% fata de nivelul din anul precedent. In schimb, Consiliul de Administratie a mentinut prognoza cifrei de afaceri pentru exercitiul financiar 2018/19 neschimbata, cu o crestere prognozata in intervalul procentual mediu cu o singura cifra.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri