Retailerul japonez Miniso a intrat in Romania in septembrie 2018, iar de atunci a deschis, in medie, aproape un magazin/luna in Capitala, ajungand la un numar de 6 locatii. Dar planurile japonezilor nu se opresc aici: isi doresc ca pana la finele anului sa inaugureze inca 4-6 magazine proprii in Bucuresti si alte 10 locatii in tara, in sistem de franciza.
Pachetul de franciza al Miniso va include, printre altele, consultanta permanenta oferita de francizor pe toata durata contractului de franciza, program de training pentru personal, un plan de management si evaluare a rezultatelor realizate in propria locatie in franciza.

“Interes exista, avem deja mai multe persoane care intreaba de acesta franciza. De aceea, estimam ca pana la finele anului sa avem deja 10 francize vandute in orase precum Cluj, Brasov, Timisoara, Iasi, Constanta, Sibiu sau Oradea”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Jake Liu, CEO Miniso Romania.

Magazine noi la Unirii, Victoriei sau in mall-ul din Baneasa


Daca in provincie modelul de dezvoltare al retelei va fi in franciza, in Capitala, Miniso va continua extinderea prin deschiderea de magazine proprii.

“In acest an, mai avem in plan deschiderea a 4 pana la 6 magazine, atat in centre comerciale, cat si locatii stradale. Zonele si centrele comerciale vizate sunt Victoriei, Unirii, AFI Cotroceni, Carrefour Orhideea si Baneasa Shopping City. Costurile pentru deschiderea unui magazin sunt intre 100.000 – 120.000 de euro”, mai spune seful Miniso Romania.

Retailerul japonez a inaugurat, in toamna anului trecut, primul sau magazin din Romania, in centrul comercial Veranda Mall. Au urmat magazinele din Iris Titan, Mega Mall, Piata Romana, Sun Plaza si Promenada.

Extinderea Miniso in Romania face parte dintr-un plan curajos de extindere a brandului: prezenta in 100 de tari pana in anul 2020.

Incasari lunare de peste 100.000 de euro in fiecare magazin


In magazinele Miniso se gasesc pana la 40.000 de articole, impartite in sapte mari categorii: sanatate si frumusete, produse sezoniere, cadouri, accesorii digitale, accesorii pentru casa, produse pentru viata de zi cu zi si ambalaje speciale. Miniso vinde si produse cu licenta ale unora dintre marile branduri mondiale, cum ar fi Marvel, Pink Panther sau We Bare Bears.

“In fiecare luna, schimbam pana la 600-800 de produse, astfel clientii gasesc intotdeaua noutati. In plus, fiecare magazin are produsele care se pliaza cel mai bine pentru specificul zonei respective: de exemplu, in Promenada, unde sunt foarte multi tineri care lucreaza in spatiile de birouri din apropiere, avem multe accesorii digitale, in timp ce la Piata Romana, o zona plina de studenti, avem multe produse de birotica”, mai explica reprezentantul Miniso.

Prin aceasta politica, de diversificare si individualizare a produselor, Miniso isi propune sa ajunga la incasari lunare cuprinse intre 100.000 si 150.000 de euro in fiecare magazin. In prezent, valoarea cosului mediu este de 35 de lei, cele mai vandute categorii de produse fiind accesoriile pentru casa, gadgeturile si jucariile.

Brandul Miniso a fost fondat de catre designerul japonez Miyake Junya si de catre tanarul antreprenor chinez Ye Guofu in Tokyo, Japonia. Unul dintre marile avantaje pe care Miniso le are in fata competitiei este designul propriu pentru fiecare produs.

Cele mai multe dintre obiectele comercializate de catre producatorul japonez sunt create de designeri proprii si sunt asamblate pe linii de productie proprii.
La nivel global, Miniso are succes pe piete de desfacere precum Dubai, Australia, SUA, Canada si bineinteles, Japonia sau China.

Expansiunea in Europa este recenta. Incepand din 2017, brandul este prezent in Germania, Polonia, Serbia, Spania, Grecia, Estonia, Romania si Ucraina.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri