Romanii sunt un popor creativ, plin de imaginatie, inclusiv in afaceri, acolo unde iti trebuie multa inventivitate pentru a trece cu bine prin furcile caudine ale blocajului financiar. Dincolo de modul in care reusesc sa se descurce in business, unii cu succes, altii mai greu, exista un capitol la care, cu siguranta, antreprenorii romani stau foarte bine – cartea de vizita. Din datele statistice ONRC, analizate de KeysFin, pare ca nu exista antreprenor care sa nu aspire la ideea de a-si trece in denumirea firmei un "international", un "business", "impex", "management" sau "consulting".

Tu ai face afaceri cu o firma cu denumirea "Simplu si eficient SRL" sau cu "Sigur ca da SRL"? La prima vedere, premizele par a fi pozitive. Lucrurile par a fi ceva mai complicate, din aceasta perspectiva, daca vrei sa faci afaceri cu "Vodoo Solutions" sau mai ales cu "Ultimul Neuron SRL".

Solutia este sa le verifici datele financiare, sa vezi daca nu au probleme cu furnizorii, dispute comerciale etc. Verificarea temeinica a afacerii este valabila, bineinteles, in cazul tuturor companiilor, inclusiv a celor care poarta denumiri precum "Toate Bune SRL”’.

Asta pentru ca, dincolo de fatada, in spate se pot ascunde balauri (vezi cazul Balaurul SRL), zmei (Zmeul Zmeilor SRL) sau, de ce nu un Fat-Frumos (Fat Frumos SRL). Din denumire, pare ca investitorii si-au asumat un rol bine definit in comunitatea de business insa, ca de obicei, aparentele pot sa insele. Fat-Frumos poate fi, pana la urma, un balaur si sa iti creeze probleme mai ceva ca varanii (Varanul SRL) sau cormoranii (Cormoran SRL).

Ideea e ca, daca vrei afaceri sigure, trebuie sa apelezi la serviciile de business information, ca sa nu cazi in "Prapastia SRL" sau sa ajungi in "Faliment SRL" si, pe cale de consecinta in "Iad SRL".

Citeste si:
1.000 de companii atrag jumatate din veniturile totale din piata
Guda: Jumatate din veniturile...

"Romanii sunt extrem de inventivi atunci cand vine vorba de a-si denumi afacerea. Cei mai multi aspira la business-uri serioase, motiv pentru care vor sa-si asigure, inca din denumire, aspiratiile profesionale. Asa s-a ajuns ca peste 22.000 de firme sa includa denumirea de TRANS, IMPEX (17702), CONSTRUCT (17582), CONSULTING (11339), GROUP/GRUP (10443), INVEST (9210), EURO (7322), TOP (peste 5122), INTERNATIONAL/INTERNATIONAL (5084) sau BUSINESS (4714). Dupa cifra de afaceri, lideri sunt companiile care includ in numele lor TRANS (42,4 miliarde lei), IMPEX (29,2 miliarde lei) si TRADING (27,9 miliarde lei)", arata analiza KeysFin.

Pe lista celor mai populare denumiri de firma se mai afla Star, Tech, Management, Media, Expert, Concept si Logistic.
Dincolo de aceste nume "serioase", in business-ul romanesc, imaginatia zburda fara limite, iar multe companii au denumiri care au legatura, printre altele, de la zodiile antreprenorilor (BERBEC SRL, TAURUS, SAGITARIUS CAPRICORNE), la orase (PARIS – 75 de firme, VEGAS (40), MIAMI, chiar si BABILON).

denumiri trasnite firme

Atributele asociate business-ului sunt, de asemenea, la mare cautare in mediul de business. In Romania exista peste 900 de firme care includ "Universal", iar alte cateva mii au in denumire CONVENABIL, SPLENDID, FAVORIT, TALISMAN, ELIXIR, FORTUNA, PRO ACTIV, TRANSCEND, STRICT NECESAR, SOLEMN, SIMBOLIC, SINCER, UTIL sau UNIC.

Citeste si:
Cum recruteaza companiile si cum retin angajatii in prezent?
Cum recruteaza companiile si...

Sunt peste 400 de firme care poarta denumirea VIP, 36 care includ "WOW" si alte cateva denumite "ZEN" SAU "STRES". Stress-ul este o problema reala in business, care necesita o abordare serioasa.

"Oare cum o fi sa faci afaceri cu o firma denumita Faliment? Probabil include un plus de adrenalina. Cert este ca exista o multime de denumiri cel putin surprinzatoare, de la culori (ALBASTRU ROSU SRL, BLUE, RED DOT) la animale (CORMORAN, VARAN, VIPERA, UNICORN, VRABIUTA, WOLF), flori precum Magnolia, Crinul si Crizantema sau inspirate din show-bizz - VANDAME SRL, MADONNA SRL, ELVIS SRL, METALLICA SRL, CIC-CEAK CONSTRUCT SRL etc. Calitatea serviciilor in business este, bineinteles, esentiala, si cum poate fi mai bine scoasa in evidenta decat din denumiri precum DIAMANT BETON sau BRILIANT. Trebuie mentionata, bineinteles, si SO BIG SRL", arata analiza KeysFin.

Optimismul este un atribut caracteristic romanilor. Credem in viitor, in ideea de prosperitate, de profit, iar multi dintre oamenii de afaceri au tinut sa includa inclusiv in denumirea firmelor acest aspect pozitiv. Avem firme care sunt numite VIITOR, PROFIT, SUCCES, PROFITABIL sau chiar BIGBANG sau PULSAR, probabil pe ideea unui tun spectaculos in business.

Bineinteles, denumirea de TUN este prezenta pe cartea de vizita a multor companii. “Toate aceste denumiri tin de dorinta antreprenorilor de a-si impresiona clientii. E un mod de reclama, care sa creeze ideea ca in spate se afla un capital solid si nu o firma de apartament, cum sunt peste 90% dintre companii. Tot la acest capitol sunt incluse si denumirile precum owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager etc.”, spun analistii de la KeysFin.

Citeste si:
Noi semne de recesiune? ce cred 80% dintre companiile din Romania
Noi semne de recesiune: 80%...

Exista, bineinteles, si exemple de business-uri cu nume ancorate puternic in filonul national. Avem peste 170 de firme cu numele MIORITA si alte cateva sute cu denumiri precum PRASLEA, COSANZEANA, BALTAGUL etc. MOLDOVA, TRANSILVANIA, BANAT, OLTENIA se afla, de asemenea, pe lista denumirilor de firme.

Analiza KeysFin privind denumirile firmelor a luat in calcul cele aproximativ 636.000 de firme inregistrate si active la nivelul anului 2017.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Firmele din Romania pierd multi bani la fiecare atac de tip phishing