Începerea anului școlar s-a dovedit o provocare pentru unii părinți din punct de vedere al prețurilor rechizitelor, chiar dacă majoritatea retailerilor au venit cu oferte promoționale din acest punct de vedere. Carrefour, unul dintre principalii jucători pe această piață, a prezentat o imagine de ansamblu a produselor de profil pe care le comercializează, precum și perspectivele pe care le așteaptă în perioada următoare.

Astfel, în ceea ce privește retailul modern, anul 2022 a fost diferit pentru piața de papetărie, singura constantă în ultimii ani rămânând schimbarea, a arătat Cezar Burlacu, Manager achiziții Papetărie-Cultural, pentru wall-street.ro.

"Putem spune că s-a păstrat trend-ul din anii trecuți, din timpul pandemiei, când nimic nu a semănat cu anii anteriori. Așteptările clienților au fost diferite de la un an la altul, iar acest lucru este cauzat de permanentele schimbări față de modul în care cu toții am traversat această perioadă", a declarat acesta.

De asemenea, arată reprezentanții retailerului, ca în fiecare an, Carrefour își întâmpină clienții cu oferte Back to School și o gamă extinsă de rechizite și articole școlare.

Astfel, cumpărătorii pot găsi în magazinele Carrefour peste 3.000 de produse din categoriile papetărie, marochinărie școlară, jucării, creație și carte, îmbrăcăminte și încălțăminte, mobilier și articole de casă, electronice, telefonie și IT.

Totodată, a explicat Cezar Burlacu, strict legat de papetărie și rechizite pentru școală, se simte o revenire la stilul clasic, marcat de tranziția către școala cu prezență fizică în detrimentul orelor online, iar acest lucru se reflectă și în vânzări.

"Rămânem însă conștienți de contextul economic în care ne aflăm, căutând să venim cu cele mai bune soluții în întâmpinarea clienților noștri, cu atât mai mult într-un moment cu o asemenea importanță precum este începutul unui nou an școlar. În timp ce toate costurile de producție cresc, facem tot posibilul să venim în sprijinul clienților noștri cu oferte promoționale cât mai avantajoase", a mai adăugat aceștia.

Cât privește creșterile de preț, nu există cu adevărat o medie per ansamblu, aceasta variind în funcție de produs de la 10% până la 40% în funcție de articol și de disponibilitatea materiei prime, față de anii precedenți, transmit cei de la Carrefour.

Cu toate acestea, mai spun aceștia, contextul social actual îngreunează și mai mult activitatea economică, drept urmare Carrefour încearcă să acționeze ca o zonă de tampon și să preia cât mai mult din efectele acestei situații asupra companiei.

În același timp, vânzările pe segmentul rechizite au înregistrat o evoluție bună încă de la începutul lunii august, iar acest trend va continua cu siguranță și în luna septembrie, se arată în informarea transmisă de Carrefour pentru wall-street.ro.

Retailerul mai arată că a avut o evoluție superioară anului 2021 atât în ceea ce privește cifra de afaceri, cât și volumul de mărfuri cumpărate de către clienții Carrefour.

Cât despre vânzări, spun reprezentanții retailerului, în topul acestora se mențin caietele, instrumentele de scris și articolele de marochinărie școlară (ghiozdane și penare), unde nivelul de atenție al cumpărătorului este foarte ridicat.

Pentru această categorie, de altfel, Carrefour dezvoltă articole noi în fiecare an și încearcă să mențină un nivel ridicat al calității, indiferent de valoarea produsului.

"De exemplu, în acest an, vedeta sezonului este ghiozdanul Cameleon exclusiv Carrefour, personalizabil, cu 26 fețe detașabile și interschimbabile. În perioada promoțională, baza ghiozdanului a putut fi achiziționată cu o reducere de 50%, însemnând 64,50 lei, iar fețele de schimb 24,90 lei bucata. Acestuia i se poate adăuga și un suport detașabil cu roți de tip trolley, regăsit pe perioada campaniei la o reducere de 40%, însemnând 29,90 lei. Clienții au putut opta și pentru penarele Cameleon cu o reducere de 20%, la prețul de 19,90 lei", concluzionează Cezar Burlacu, Manager achiziții Papetărie-Cultural.

Sursa foto: Shutterstock / Odua Images

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri