Cea mai mare companie din Romania, Petrom, a obtinut in primele noua luni din an un profit net de 2,29 miliarde lei, in crestere cu 48% fata de perioada similara din 2007, in pofida inrautatirii mediului macroeconomic si a provizioanelor mari pentru rafinaria Arpechim.
In primele trei trimestre din 2007, Petrom obtinuse un castig net de 1,548 miliarde lei.

Pentru Arpechim, Petrom a constituit un provizion de 559 milioane lei, reprezentand intreaga valoare contabila neta a activelor rafinariei.

"In T3/08 am inregistrat din nou rezultate pozitive, in pofida mediului macroeconomic care a inceput sa se deterioreze. Am continuat programul de investitii menit sa sporeasca eficienta companiei, am mentinut productia de titei la nivelul la care a fost stabilizata in cursul anului trecut si am inregistrat o crestere constanta la vanzarile de produse petroliere", a spus Mariana Gheorghe, directorul executiv al Petrom.

Petrom a raportat pentru al treilea trimestru un profit net de 626 milioane lei (174,86 milioane euro), cu doar 5% mai mic decat cel consemnat in intervalul echivalent din 2007, ridicandu-se astfel peste asteptarile analistilor. In trimestrul III de anul trecut, compania raportase un castig net de 661 milioane lei.

Mai multi analisti chestionati de Reuters preconizau o scadere cu aproape 21% a profitului net al Petrom in al treilea trimestru, ca urmare a ieftinirii petrolului si a reducerii valorii contabile a activelor rafinariei Arpechim. Astfel, estimarile analistilor pentru profitul net din al treilea trimestru au fost cuprinse intre 600 milioane lei si 950 milioane lei, media fiind de 524 milioane lei.

Profitul operational (EBIT) a crescut cu 54% in primele noua luni, la 2,509 miliarde lei (689 milioane euro), dupa ce in intervalul similar din 2007 se cifrase la 1,633 miliarde lei. De asemenea, si profitul inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizare (EBITDA) a avansat cu 80% in intervalul ianuarie - septembrie 2008, la 4,230 miliarde lei (1,16 miliarde euro), fata de nivelul EBITDA din aceeasi perioada de anul trecut, de 2,356 miliarde lei.

Afaceri in crestere cu 50%, pe fondul vanzarilor mai mari de combustibili


Afacerile celei mai mari companii din Romania, dupa valoarea de piata, au sporit in primele noua luni din acest an cu 50%, la 13 miliarde lei (3,57 miliarde euro), fata de nivelul cifrei de afaceri din intervalul similar din 2007, de 8,67 miliarde lei. Petrom mentioneaza ca avansul puternic al cifrei de afaceri se datoreaza vanzarilor mai mari de combustibili, atat pe piata interna, cat si pe cea externa.

Petrom a atras in intervalul ianuarie - septembrie venituri totale de 15,08 miliarde lei (4,14 miliarde euro), cu 62% mai mari comparativ cu aceeasi perioada din 2007, cand incasarile au insumat 9,27 miliarde lei. In schimb, cheltuielile la noua luni s-au majorat in acelasi ritm - cu 63% - la 12,233 miliarde lei (3,36 miliarde euro) fata de costurile din acelasi interval din 2007, de 7,47 miliarde lei.

Totodata, Petrom si-a majorat semnificativ investitiile in primele noua luni, de aproape doua ori, pana la 4,638 miliarde lei (1,274 miliarde euro), dupa ce in perioada ianuarie - septembrie 2008 investise 2,376 miliarde lei.
Grupul austriac OMV este actionarul majoritar al Petrom, cu o participatie de 51,01%, in vreme ce Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) detine un pachet de 20,64% din actiuni, iar Fondul Proprietatea 20,11%.

Actiunile Petrom (SNP) sunt listate la categoria I a Bursei de Valori Bucuresti (BVB) si potrivit cotatiei de miercuri, de 0,19 lei/actiune, este compania din Romania cu cea mai mare valoare de piata, de 10,76 miliarde lei (2,92 miliarde euro).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri