Cu o productie de peste 20 de mil. hectolitri, piata romaneasca de bere a intrat anul trecut in Top 10 la nivel european. La randul lor, marii jucatori din industria de profil au raportat cresteri importante ale cifrelor de afaceri, insa in acelasi timp au asistat la o micsoarare a marjelor de profit comparativ cu anul 2007.
Ursus Breweries, companie care a devenit anul acesta lider al pietei romanesti de bere, surclasand HeinEken Romania, a raportat in 2008 o cifra de afaceri de 325,7 mil. euro (1.198.890.385 lei), in crestere cu 14,3% fata de 2007, si un profit de 39,7 mil. euro (146.271.515 lei), in scadere cu 0,2%, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.

La inceputul anului, Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller, a achizitionat 71% din actiunile producatorului local de bere, Bere Azuga.

Compania are sediul central in Bucuresti si detine 4 fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.500 de angajati. Marcile Ursus Breweries sunt: Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Redd’s, Timisoreana, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquell.

Pozitia secunda in topul celor mai importanti producatori de bere este detinuta de compania Heineken Romania, care a afisat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 225,2 mil. euro (828.881.233 lei), in crestere cu 20% fata de 2007. In schimb, profitul companiei s-a contractat cu 10,4% fata de 2007, pana la valoarea de 39,8 mil. euro (146.556.817 lei).

Heineken Romania a achizitionat anul trecut producatorul local Bere Mures pentru suma de 150 mil. euro si a vandut anul acesta divizia de ape minerale apartinand Bere Mures.

Portofoliul de marci oferit de Heineken Romania acopera toate segmentele pietei: Heineken, Zipfer (import), Edelweiss (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Gambrinus, Harghita si Hategana.

Subsidiara locala a gigantului Anheuser-Bush Inbev a afisat anul trecut o scadere a cifrei de afaceri pana la 173,5 mil. euro, fata de valoarea atinsa in 2007, de 188,5 mil. euro (627.835.160 lei). In plus, profitul net al companiei s-a redus cu 53% fata de 2007, pana la valoarea de aproximativ 15 mil. euro (55.320.400 lei).

Liderul mondial al productiei de bere a anuntat anul acesta ca va scoate la vanzare diviziile din Europa Centrala si de Est pentru a acoperi “muntele de datorii”. Operatiunile din Europa Centrala si de Est includ 11 divizii in sapte tari - Bulgaria, Romania, Ungaria, Croatia, Cehia, Serbia si Muntenegru. Impreuna, aceste divizii produc anual 1,2 miliarde de litri de bere si au aproximativ 6.000 de angajati.

InBev Romania produce marcile Stella Artois, Beck’s, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.

Singurul producator local de bere prezent in top 5, European Food, nu a afisat inca rezultatele pentru anul 2008.

Afacerile United Romanian Breweries Bereprod (URBB) s-au situat anul trecut la valoarea de 93,3 mil. euro (343.614.108 lei), in crestere fata de 2007 – 90,6 mil. euro (301.736.346 lei). In schimb, producatorul de bere a finalizat anul trecut pe pierdere, valoarea acesteia fiind de 8,2 mil. euro (30.514.777 lei). In 2007, URBB raportase un profit de 5,2 mil. euro (17.636.884 lei).

Criza-O alta perioada in care fiecare trebuie sa vada cum poate supravietui

La finalul anului 2008, vanzarile URBB au crescut cu 12% in volum, valoare care include atat vanzarile de bere, cat si cele de bauturi racoritoare. Vanzarile de bere au reprezentat 85% din totalul vanzarilor, in timp ce marcile cu cele mai mari cresteri au fost Tuborg si Holsten.

Portofoliul URBB cuprinde marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness, Holsten si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri