Jeff Evans nu este doar un consumator de bere, ci si scrie despre acest produs de mai bine de 20 de ani. In opinia sa, principala greseala pe care au facut-o pana acum berarii din intreaga lume a fost lipsa de promovare si educare a consumatorului, asa cum s-a intamplat in cazul producatorilor de vin. Lucrurile vor trebui sa se schimbe in perioada urmatoare si editorul britanic explica de ce.
Wall-Street: Cand ati inceput sa scrieti despre bere si in ce context?
Jeff Evans:
Am inceput sa scriu despre bere in urma cu 20 de ani, pot sa spun printr-un accident fericit. Intotdeauna mi-a placut berea si am incercat aproape toate aromele posibile. Lucram la acea vreme ca si editor pentru un publisher mic, apoi am aflat de o pozitie similara disponibila la una dintre cele mai importante publicatii anuale de profil din Marea Britanie – The Good Beer Guide. De atunci am continuat sa scriu despre bere si mi-a placut pentru ca intotdeauna se intampla ceva nou in acest domeniu – apar noi branduri, se deschid noi fabrici.
De asemenea, industria berii este una dintre putinele in care exista buna intelegere, jucatorii comunica bine intre ei. Este mai usor sa stai de vorba cu o persoana din aceasta industrie la un pahar de bere.

Wall-Street: Prin ce difera preferintele pentru un anumit tip de bere?
Jeff Evans:
Cred ca lumea devine din ce in ce mai mica, berea calatoreste in jurul globului, oamenii calatoresc mai mult, impartasind aceleasi arome. De exemplu, si in China berile pilsner sunt preferate, la fel cum se intampla si in Europa. Spre deosebire, berarii din est tind sa foloseasca in realizarea produsului plante care cresc in regiunea lor, de exemplu orez.

Wall-Street: Care este brandul de bere pe care il preferati?
Jeff Evans:
Nu am unul special. Ca stil, imi plac berile brune, cu arome tari. Cand e foarte cald afara optez pentru o bere pilsner. Cea mai buna bere depinde de starea ta de spirit, compania in care te afli. E ca si in cazul in care este foarte flamand. Cea mai simpla mancare poate deveni si cea mai buna.

Wall-Street: Cate branduri de bere ati incercat de-a lungul celor 20 de ani de experienta?
Jeff Evans:
Datorita diversitatii de activitati pe care le desfasor, scriu despre bere, jurizez competitii de profil, cred ca in fiecare an analizez sute de tipuri de bere. Daca multiplicati aceasta cifra cu cei 20 de ani veti avea un rezultat (rade).

Wall-Street: Ati incercat si o bere romaneasca?
Jeff Evans:
Este prima oara cand vin in Romania, m-am documentat despre principalii jucatori din piata berii, nu stiam foarte multe despre industria locala. Singura bere pe care am mai incercat-o inainte sa vin aici a fost o bere bruna de la Ursus.

Wall-Street: Ce anume dicteaza succesul unui anumit brand de bere?
Jeff Evans:
In final se rezuma la calitatea respectivei beri, gustul sau. Si acestea sunt dictate de calitatea ingredientelor, priceperea berarului. Uneori pretul nu este un bun indicator, intrucat el reflecta si sumele investite in publicitate. Pana la urma, primesti ce platesti, iar berile de o calitate buna sunt deseori mai scumpe.

Wall-Street: Cum s-a modificat gustul berii pe timp ce criza?
Jeff Evans:
Din cauza contextului economic global, oamenii au inceput sa iasa din ce in ce mai putin in oras, coroborat cu atractia Internetului sau TV-ului. Cand ies totusi, aleg o bere de o calitate ridicata si nu sunt deranjati sa plateasca un pret mai mare. Sau daca aleg sa ramana acasa, cumpara o bere premium, la fel cum inainte achizitionau un vin bun.

Wall-Street: Puteti numi cateva greseli facute de berari in relatia cu consumatorii?
Jeff Evans:
Unul din aspectele sesizate cu ocazia prezentei mele in Romania este ca nu atrag publicul feminin mai mult. De exemplu, femeile nu sunt prezente in reclamele la bere. Insa una dintre greselile comise de toti berarii din lume, pana de curand, a fost ca nu si-au promovat suficient produsele. Poate realizau reclame despre bere, insa nu iti povesteau ce sta in spatele acestui produs. Au realizat insa ca oamenii vor sa stie mai multe despre bere, ce contine, cand sa o serveasca, la ce temperatura, cu ce tip de mancare. Cu cat fac acest lucru, cu atat consumatorul devine mai educat. Este un ciclu al calitatii, care incurajeaza oamenii sa experimenteze si, de ce nu, in final sa faci mai multi bani din aceasta afacere.

Este un lucru pe care vinul a reusit sa-l castige de multi ani, fiind un produs sofisticat. Oamenii au fost educati sa se gandeasca la vin ca la un produs foarte special, in timp ce berea a fost pe plan secund. Ma bucur totusi ca exista initiativa si oamenii incep sa invete mai multe despre bere, despre ingrediente si sortimente.

Wall-Street: Cum va arata viitorul consumului de bere – acasa sau in oras?
Jeff Evans:
Depinde foarte mult de evolutia economica in urmatorii ani. Daca numarul restaurantelor si barurilor care se inchid se stabilizeaza, atunci consumul va ramane la fel. In Marea Britanie, aproximativ 40 de pub-uri se inchid definitiv in fiecare saptamana. Asta inseamna o scadere a vanzarilor de bere in pub-uri si o crestere pe segmentul hipermarketuri.

Sursa foto: Insidebeer.com
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri