Normele care "lovesc" precum un ciocan pneumatic, taxele care incep sa fie ca in Suedia, lipsa de suport din partea statului si lipsa de promovare fac din Delta Dunarii, un paradis natural al Europei, un cosmar real pentru romanii proprietari de pensiuni.

Gibi Anghelache, proprietarul unui sat de vacanta la intrarea in Delta Dunarii, a vorbit intr-un interviu wall-street.ro si despre cosmarul din paradisul Delta Dunarii: greutatile care ii apasa pe proprietarii de pensiuni.

"Normele de functionare a unei pensiuni in Delta sunt total exagerate, ne aliniem cu Elvetia sau Austria, pe cand noi suntem o tara de terto mondo. Avem o lipsa de educatie totala in ceea ce inseamna turism din partea autoritatilor locale, nu avem niciun minister al turismului. Cine educa sau cum sa invatam cum functioneaza turismul de pensiune sau turismul rural? Nu avem de unde sa stim, bineinteles ca totul este dupa ureche, dupa ce vedem la altii. Si atunci ne trezim cu o paleta de norme care ne da in cap tot timpul ca un ciocan pneumatic", spune Gibi Anghelache, proprietarul satului de vacanta Enisala Safari Village, de la care anul acesta asteapta o cifra de afaceri de 70.000 euro.

Sursa foto: Enisala Safari Village

Antreprenorul are patru case batranesti care functioneaza ca pensiuni in satul dogrobean Enisala din 2001, unde, pe langa afacerea sa, mai exista doar doua pensiuni. Loc liber mai este pentru ridicarea de noi pensiuni sau vile, dar nu a mai venit nimeni sa deschida nimic, puncteaza Gibi Anghelache. El da, astfel, vina pe normele care "ii apasa pe locuitori sa-si deschida o pensiune" si pe taxele care "au inceput sa fie ca in Suedia".

Sa fie atunci fondurile europene un impuls pentru viitorii proprietari in Delta Dunarii? Gigi Anghelache este de parere ca o pensiune mica sau un intreprinzator mic nu le poate accesa pentru ca are nevoie de un anumit fond cu care vina, de 20-30%, iar autoritatile nu ii ajuta sa isi faca "tema".

Sunt atatea fonduri europene care pleaca inapoi sau nu sunt accesate pentru ca noi nu stim sa ne facem tema. De unde sa stim? Noi nu suntem o tara cu traditie in turism. Turismul nostru care a fost in Mamaia a fost turism de sindicat, pe care il facea statul. Turismul inseamna comportament, inseamna educatie, inseamna o bunastare ca sa poti sa-l prestezi. Noi nu suntem pe nicaieri.

- Gibi Anghelache -

Ca atare, antreprenorul se plange ca numarul turistilor a scazut in Delta Dunarii fata de acum 7-8 ani, cand ministrii de atunci au promovat "paradisul natural" in Romania, care de altfel are nevoie de o promovare constanta. In mod surprinzator, romanii "nu prea merg in Delta Dunarii".

"Numai avem impresia ca toata lumea stie in Romania de Delta Dunarii. Era mai bine atunci (n.r.: in urma cu 7-8 ani), erau mai multi turisti. A fost un boom pentru Delta Dunarii. A fost promovare pe TV, in presa. Daca vom avea o promovare buna, o vor simti si pensiunile, vom presta mai bine, apare si concurenta", spune Anghelache.

Pe langa promovare, antreprenorul spune ca Delta Dunarii are nevoie si de sate pescaresti, care pot fi efectiv inventate si care pot creste comertul cu peste si turismul la nivel local.

Insa lipsa de interes pentru dezvoltarea turismului in Delta Dunarii nu vine doar de la autoritati. "Nu exista o colaborare intre proprietarii de pensiuni, in care sa avem un fond de rulment comun si din care sa putem face o propaganda a Deltei Dunarii. Sa ne unim toti si sa adunam o anumita cota ca sa putem participa la targuri de turism. Totul este individual, totul este dupa ureche", conchide antreprenorul din Delta Dunarii.

Citeste si despre Cum un roman a conceput un sat de vacanta intre dealuri pustii si salbaticia Deltei Dunarii.

Susa foto cover: Nic Vilceanu/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri