Industria bunurilor de larg consum va atinge anul acesta valoarea de 50 de miliarde de lei, in crestere cu 9,7% fata de 2015, potrivit estimarilor Nielsen. 48% din piata revine produselor alimentare, 24% bauturilor alcoolice, 16% non-food, 12% bauturilor non-alcoolice. Toate categoriile inregistreaza cresteri in valoare, cele mai importante fiind in zona bauturilor nonalcoolice (14,5%, pana la 5,2 mld. lei), bauturi alcoolice (13,5%, 10,8 mld. lei), non-food (9,1%, 6,9 mld. lei).

Poate unul dintre cele mai active domenii anul acesta a fost industria lactatelor. Anul a inceput in forta prin anuntul francezilor de la Lactalis privind achizitia liderului pietei de profil, Albalact. Lactalis a platit 75 de milioane de euro pentru 97,5% din actiunile Albalact si isi propune sa delisteze compania de pe Bursa de Valori Bucuresti. Grupul Albalact si-a majorat anul trecut afacerile cu 8,9% la 100,9 mil. euro, in timp ce profitul a ajuns la 2,8 mil. euro. Pentru Albalact lucreaza peste 1.000 de angajati.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont