Romanii se pricep la tehnologie si, daca ar exista mai mult interes in directia inovatiilor din partea sectorului public, impactul social ar fi masiv, considera Sebastian Kucharek, Director Executiv Gestiunea Lichiditatilor si Finantari Comerciale pentru regiunea CEE in cadrul Citi, banca prin care romanii din strainatate isi primesc pensiile.

"Romanii se pricep la tehnologie si asta rezulta din mai multe aspecte. In primul rand este vorba de conectivitate, pentru ca in Romania calitatea Internetului este fantastica, una dintre cele mai bune din lume. In al doilea rand, accesul la telefoane mobile este la fel de bun ca in alte tari din Europa. Prin urmare, in Romania nu exista bariere de tehnologie", a declarat Sebastian Kucharek in cadrul unui interviu acordat wall-street.ro.

Totusi, acest lucru nu se reflecta atat de mult in interesul autoritatilor romane pentru solutii inovatoare si digitalizare.

Oficialul Citi a dat exemplul Estoniei, un stat european mult mai mic decat Romania, dar care in schimb permite contribuabililor sa isi desfasoare toate activitatile cu institutiile publice de la calculator, existand ID-uri biometrice. "Este suficient sa atasezi un cititor la calculator si sa te identifici. Astfel, atat viata cetatenilor este mult mai buna, dar si efortul sectorului public este mult mai mic", subliniaza Kucharek.

Exista vointa, dar este o chestiune de timp pana cand aceste inovatii vor fi introduse si in organizatiile publice.

Citeste si:
Cum "cultiva" Orange Money clienti digitali si ce planuri are
PODCAST FUTURE BANKING Cum...

Din 2008, Citi este banca prin care Casa Nationala de Pensii plateste catre zeci de mii de romani stabiliti in strainatate pensii si alte drepturi de asigurari sociale. De asemenea, si Ministerul Afacerilor Externe lucreaza cu Citi in ceea ce priveste tranzactiile valutare.

Directorul Citi remarca un interes tot mai mare din partea companiilor de stat catre solutii de management al lichiditatilor, care produc atat simplitate in procese, cat si mai multa eficienta pentru aceste companii.

Totodata, multe dintre organizatiile din sectorul public pot beneficia si de solutii de management al costurilor de calatorie si protocol, utilizand o platforma de carduri de business, astfel incat cheltuielile si platile facute sa fie permanent in control, iar procesul sa fie clar si transparent.

"In loc sa acorzi bani cash angajatilor, ceea ce creeaza destule probleme, cu decontarea, management-ul chitantelor, cat si riscul de a purta cantitati mari de cash, poti sa digitalizezi procesul. Avem de ceva vreme o platforma de carduri corporate, care a avut o adoptie surprinzatoare, iar recent am introdus noi solutii in platforma pentru a usura si mai mult viata clientului", spune Kucharek.

Citeste si:
Arval are un nou director comercial. Vine de la UniCredit
Arval are un nou director...

Managerul Citi a explicat ca, prin ultimul upgrade, managementul cardurilor de business este 100% digital, iar administratorul poate afla la distanta de un click sau un deget pe ecran toate cheltuielile utilizatorilor si chiar informatii despre ce cheltuieli au fost deja decontate. "Am inceput sa comercializam solutia si deja peste 50% dintre companiile pentru care am emis astfel de carduri sunt inrolate in platforma. Vrem sa ajungem la 100% pana la final de 2016", a precizat directorul Citi.

Desi in Romania Citi a iesit de pe segmentul de retail, oferind solutii de finantare si instrumente de gestiune doar companiilor, procesul de digitalizare a continuat, iar recent banca a updatat soft-ul de Internet Banking, crescand viteza platformei si usurinta in utilizare.

Sebastian Kucharek precizeaza ca platforma desktop CitiDirect BE este folosita de aproape toti clientii bancii, fiind urmata de solutia de P2P, care permite conectarea sistemului ERP al companiei cu softului bancii, in timp ce aplicatia mobila are un grad de utilizare mai redus, fiind folosita mai mult de catre factorii de decizie din companie (CFO, CEO, trezorieri), dar adoptia este in crestere puternica. In septembrie 2016, raportat la septembrie 2015, numarul de accesari unice in platforma de corporate banking pe smartphone CitiDirect BE Mobile a crescut cu 25%.

Recent, Citi a facut si trecerea la tokenul digital pentru autentificarea in platforma. "Nu era comod pentru clienti sa poarte tokenul fizic peste tot cu ei si, tinand cont ca telefonul a ajuns cel mai personal lucru, iar oamenii il poarta peste tot, consideram ca trecerea la tokenul digital a fost pasul corect”.

Citeste si:
Cati selleri au primit creditul lansat de eMAG si Idea Bank
Creditul cu dobanda zero...

Autentificarea biometrica in mediul corporate, o necesitate?

Intrebat despre cand va ajunge autentificarea biometrica in solutiile dezvoltate de banci pentru companii, managerul Citi precizeaza ca in Romania si Europa Centrala si de Est nu este cazul deocamdata, discutiile pe marginea acestei inovatii fiind purtate doar la nivelul centrelor de inovatii ale bancilor, care incearca sa vada cum se poate aplica in unele piete, in prima faza in retail banking.

Pana la urma, oamenii care acceseaza functionalitatile corporate au si un cont de retail la o banca. Si, daca se familiarizeaza cu cititorul de amprenta sau cu cel de retina, pentru ei va deveni mult mai usor sa accepte astfel de mijloace de autentificare cand opereaza activitati in contul companiei.

"Cred ca la nivel global pietele nu sunt inca pregatite pentru biometrie. Va urma mai devreme sau mai tarziu, pe fondul introducerii cititoarelor de amprente pe telefoanele mobile sau a cititoarelor de retina. In timp, adoptia va creste, dar in masura in care vor exista si business case-uri reale in sistemul financiar", a declarat Sebastian Kucharek, precizand ca segementul de retail rezoneaza mai mult cu inovatiile, iar ulterior acestea ajung in mediul corporate.

Adoptia intarzie in business pentru ca, de multe ori, exista provocari care tin de modul in care companiile opereaza, de politica lor de securitate si de cat de dispuse sunt sa introduca intern schimbari in linie cu aceste inovatii.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Raiffeisen Bank inregistreaza un profit de 536 de mil. de lei in T3