Provident Financial Romania a emis in 2012 imprumuturi cu o valoare totala de 85,8 milioane de lire sterline (105,8 milioane de euro), in crestere cu 10% in lei comparativ cu 2011.
"Clientii folosesc imprumuturile pentru a-si echilibra bugetele saptamanale, pentru a inlocui sau repara aparatura electrocasnica, pentru diverse cheltuieli medicale sau pentru educatie. Diferenta dintre veniturile familiale si cheltuielile lunare, adica veniturile disponibile lunar ale clientilor nostri, se incadreaza intre 800 si 1200 de lei, iar 78% dintre ei sunt angajati si doar 22% sunt pensionari", declara Ivo Kalik.
Numarul de clienti ai Provident Financial Romania a crescut cu 8% comparativ cu 2011 si a depasit 260.000 in urma extinderii teritoriale care a vizat 4 judete noi. Astfel, anul trecut, compania a deschis puncte de lucru in Baia Mare, Satu-Mare, Vaslui, Barlad, Miercurea-Ciuc, Odorheiu Secuiesc si alte orase mai mici, ca parte a unor investitii de 37 milioane de euro, realizate de companie in 2012.
In acest moment, infrastructura teritoriala a Provident in Romania are 67 de puncte de lucru administrative. In ce priveste cifrele pentru primul trimestru al anului 2013, numarul clientilor a crescut cu 4%, valoarea creditelor emise a crescut cu 6% iar veniturile cu 11%.
14 milioane de vizite la domiciliul clientilor in 2012
Provident Romania intentioneaza sa inceapa din acest an o colaborare cu Biroul de Credit pentru eficientizarea procesului de evaluare a capacitatii de plata a clientilor. "Rezultatele initiale, pe teste similare, atat in Polonia si Mexic, cat si in Romania sunt promitatoare si utilizam deja astfel de informatii in Ungaria pentru a rafina ofertele pentru clienti noi. Insa acest lucru nu inseamna ca nu vom continua abordarea personalizata a procesului de evaluare, diferita de cea a altor creditori".El a adaugat ca desi agentii viziteaza potentialii clienti la domiciliu si ii ajuta sa realizeze o evaluare a veniturilor si a cheltuielilor, decizia privind acordarea unui imprumut apartine exclusiv angajatilor si nu agentilor. "Evaluarea veniturilor are loc la domiciliul clientilor indiferent daca acestia doresc sa restituie imprumutul prin transfer bancar sau aleg serviciul optional de gestionare la domiciliu. Vizitand clientii saptamanal, agentii inteleg mai bine situatia fiecarei gospodarii in parte si sunt capabili sa reactioneze imediat la orice modificare a situatiei sau nevoilor clientilor. De exemplu, doar in 2012 agentii nostri au realizat peste 14 milioane de vizite la domiciliul clientilor", spune Ivo Kalik.
In prezent, Provident are peste 750 de angajati si 3.900 de agenti independenti in peste 60 de orase din tara, cu o acoperire 90% din populatia urbana a tarii, potrivit managerului. "In egala masura, pentru ca intelegem realitatea gestionarii unui buget limitat, suntem intelegatori atunci cand clientii se confrunta cu dificultati in a plati ratele, reesalonand imprumutul fara niciun cost suplimentar; un aspect cu atat mai important in contextul economic incert din ultimii ani".
Trei sferturi dintre clienti au apelat la reesalonari
Intrebat despre strategia companiei in ceea ce priveste regiunile tarii, seful Provident a spus ca modelul de afaceri al companiei se adreseaza in special clientilor din mediul rural, unde accesul la banci este scump sau inexistent. Cu toate acestea, "extinderea in localitatile limitrofe oraselor urmeaza sa aiba loc treptat, pentru a ne asigura ca pastram controlul asupra afacerii si ca dispunem de un numar suficient de oameni pregatiti care sa sustina dezvoltarea. Cei mai multi clienti ii avem, dupa cum era de asteptat, in Bucuresti si in zonele mature cu multi locuitori (in care suntem prezenti de cel putin 3-5 ani) si unde reteaua de agenti independenti este stabila si foarte dezvoltata".
De asemenea, pentru a se diferentia in lupta cu ofertele din sectorul bancar sau alti jucatori IFN, managerul spune ca Provident incearcasa evite birocratia marilor grupuri financiare si nu solicita garantii. "Avem un contract explicit, de doar 4 pagini, in care toate costurile sunt descrise transparent, fara clauze suplimentare, anexe, stelute sau cuvinte complicate, iar dobanda este fixa pe toata perioada contractului. Nu aplicam penalitati de intarziere si reesalonam imprumutul fara niciun cost suplimentar. De exemplu, in 2012, cei mai multi clienti au beneficiat de planuri de reesalonare, fie prin parti partiale (81% din total clienti), fie prin reesalonari totale (72% din total clienti)", a declarat Ivo Kalik.
Provizionul pentru credite neperformante in decembrie 2012 pentru portofoliul activitatii din Romania era de 12,5%, similar cu cel din decembrie 2011. Veniturile Provident Financial Romania au depasit 57 de milioane de lire sterline (peste 70 milioane de euro), cu 11% mai mult fata de anul anterior, in timp ce profitul operational brut, conform standardelor internationale de raportare financiara IFRS, a fost de 2,2 milioane de lire sterline (circa 2,71 milioane de euro).
Peste 100.000 euro, alocati in 2012 programelor CSR in Romania
Cu privire la investitii si locuri de munca, managerul a declarat ca grupul britanic International Personal Finance (IPF), din care face parte Provident Financial Romania, este al doilea cel mai mare angajator britanic din Europa Centrala si de Est (ECE), iar Romania ramane o piata importanta pentru IPF, unde grupul a investit 160 milioane de euro in dezvoltarea operatiunilor si a oamenilor.
IPF a fost inclus in indexul FTSE4Good pentru al 6-lea an consecutiv, ca urmare a unei analize asupra activitatilor sale sustenabile. IPF a obtinut un scor de 99% din 100% (anul trecut - 96%) in topul FTSE4Good ESG, clasandu-se printre cel mai bine cotate companii de servicii financiare din lume. Topul FTSE4Good ESG (Environmental, Social, Governance) este realizat anual de agentia independenta de evaluare Ethical Investment Research (EIRIS), compania care mentine indexul bursier londonez FTSE, pe baza unui mix de informatii solicitate direct de la companie.
"Ei evalueaza trei arii principale: mediul inconjurator (impact, politici, management, raportare si schimbari climatice); managementul afacerii (practicile echipei de conducere, politicile anticoruptie si mita, sisteme si raportare, coduri de etica si excluderea discriminarii de orice natura) si dialogul cu partile interesate si partenerii de afaceri (oferirea de oportunitati egale precum si participarea angajatilor si a reprezentantilor sindicatelor in echipa de conducere)", afirma Ivo Kalik.
El a adaugat ca in 2013 compania va lansa "codul de etica profesionala", dupa analize realizate atat la nivel operational cat si la nivel de atitudini si comportamente. "Am creat standarde de conduita adaptate realitatii de business astfel incat sa fie usor de insusit de catre angajati si de pus in practica. Creditarea responsabila este unul dintre subiectele nelipsite din agenda de business".
Compania a sustinut si primul program national de educatie financiara din Romania, desfasurat de APC Romania sub patronajul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Bugetul Familiei. Acesta isi propune sa aduca mai aproape de consumatori notiunile de baza ale lumii financiare moderne si sa le ofere instrumente practice de calcul al bugetului personal, familial, precum si modalitatile prin care pot evita situatiile de supraindatorare.
"Voluntariatul este o componenta de baza a strategiei noastre de investitie in comunitate. De aceea, am lansat in 2010, programul Fiecare parc are povestea lui! prin care ne-am propus sa aducem un "aer proaspat" in comunitatile locale. Provident a sustinut, financiar si prin voluntari, modernizarea a 10 parcuri si spatii de joaca din Iasi, Cluj-Napoca (unde am construit de la zero primul parc eco-rustic din oras), Galati, Craiova, Targu Mures, Buzau, Suceava, Targu-Jiu, Arad si Oradea. Pana in prezent am acordat finantari de aproape 30.000 de euro si am implicat peste 400 de voluntari, 9 organizatii neguvernamentale si institutii publice", conchide Ivo Kalik.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: