Ce ambiții are Poșta Română pe zona de servicii financiare: creditare și depozite în aplicația instituției

Poșta Română își desfășoară activitatea în acest moment pe trei mari segmente: servicii poștale clasice, servicii de curierat și zona serviciilor financiare. Horia Grigorescu, Directorul General al Poștei Române, a prezentat o serie de proiecte prin care își dorește să digitalizeze compania cu acționariat majoritar de stat, o serie dintre ele vizând și zona de servicii financiare.

Dincolo de modernizarea unor mari centre precum cele din Cluj sau București, Grigorescu precizează că Poșta Română plănuiește investiții într-un sistem IT integrat care să poată face față tuturor provocărilor pe care piața le cere și să doteze instituția cu tehnica de calcul necesară pentru a facilita un contact mai ușor atât pentru angajați cât și pentru clienți.

Unul dintre cele mai ambițioase proiecte ale companiei cu acționariat majoritar de stat vizează ramura serviciilor financiare prin intermediul unui program de Incluziune financiară și digitală cu ajutorul Băncii Mondiale.

Un program pe care mulți l-ar putea considera greu de realizat de către o companie etichetată ca fiind deficitară în ceea ce privește oferirea unor servicii la nivelul anului 2021. De exemplu, pe partea de servicii financiare, cel mai rapid produs al Poștei Române de transfer de bani, conform informațiilor oferite de angajații instituției, permite derularea procesului într-o oră.

Concret, stabilești cu persoana căreia vrei să ii transferi banii sucursala de unde unde îi poate ridica. Apoi, te deplasezi la un oficiu poștal și plasezi banii oferind informațiile cu privire la locația respectivă. Banii vor ajunge într-o oră, iar conform detaliilor oferite de către angajații instituției pentru un transfer de 1.800 de lei veți avea un cost de 43 de lei.

Citeste si:
Cum vrea Poșta Română să ajungă cu tehnologia la nivelul anului 2021
Cum vrea Poșta Română să...

Cum arată Programul de Incluziune financiară și digitală

Conform descrierii programului, politica Poștei Române de incluziune financiară și digitală a populației României din zona mic-urbană și rurală vizează creșterea gradului de acces la serviciile financiare, digitale și conexe.

Poșta Română consideră că poate fi un vehicul optim de implementare a unui astfel de program, având în vedere disparitățile dintre mediile urban și rural, întrucât 75% din populația mediului rural (și 40% din populația adultă a țării) este lipsită de acces la minimele servicii financiare, având drept consecință și un grad foarte scăzut de alfabetizare financiară și digitală.

Prin acest demers, prin suportul acordat și de Ministerul Finanțelor Publice, se urmărește încheierea unui potențial Acord de Finanțare/ Investment Lending urmare beneficierii de asistență tehnică din partea Grupului Băncii Mondiale sub forma unui raport de diagnoză pentru optimizarea protofoliului de servicii financiare furnizate de Poșta Română, pentru a deveni vehicul de implementare a obiectivului de țară și de creștere a gradului de incluziune financiară în România.

Tot conform proiectului, un pas vital va fi autorizarea Poștei Române ca instituție de plată pentru crearea birourilor financiare și punerea la dispoziția cetățenilor a conturilor poștale pentru a beneficia de o gamă largă de servicii financiare, integrate într-o singură soluție software. Ulterior, va fi făcută trecerea de la conturi poștale, la conturi bancare.

Transformarea aplicației Poșta Română într-o aplicație de mobile banking

Ambițiile Poștei Române în zona financiară se întind până la punctul în care instituția își propune să le ofere și produse de creditare consumatorilor.

”Dacă reușim să ducem la bun sfârșit acest proiect va fi o zonă foarte bună din punct de vedere al generării de venituri. Mă refer în primul rând în transformarea Poștei Române în procesator de plăți, constituirea de conturi poștale care într-un orizont de timp de doi ani să migreze către zona conturilor bancare, autorizarea în paralel prin intermediul BNR pentru a putea să devenim inclusiv o companie care să furnizeze într-un orizont de 3-4 ani servicii de micro-creditare”, precizează Horia Costache.

Citeste si:
IBM și Bank of America aduc în Europa cloud banking-ul
IBM și Bank of America aduc...

Reprezentantul Poștei Române ar vrea ca instituția să devină o alternativă pentru românii din mediul rural și urban-mic în ceea ce privește plata facturilor, taxelor și impozitelor, dar și un promotor al educației financiare.

”În momentul de față, dacă le-ai oferi serviciile nu ar ști să le folosească, de aceea trebuie să existe componenta de educație financiară. Noi în 2020 am reușit să lansăm aplicația Poștei Române pe Android, iar în 2021 lansăm și versiune de iOS. În viitoarea aplicație a Poștei Române vom furniza inclusiv elementele de bază prin care clienții să acceseze servicii de plată, dar pentru asta trebuie să fim autorizați ca procesatori de plăți. Aspirațiile noastre tind către construirea acestor conturi poștale care apoi să fie transormate în conturi bancare, cu opțiuni de depozit și micro-creditare”, explică Horia Grigorescu.

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri