Chiar dacă o perioadă va exista această dualitate a serviciilor și produselor de asigurare, în online, cât și tradițional, offline, digitalizarea este cu siguranță viitorul. Generația Y și cele mai tinere vor schimba piața de profil, pentru că nu vor fi consumatori de asigurări clasice, a explicat Mihai Tecău, președinte directorat Omniasig- Vienna Insurance Group (VIG), adăugând în exclusivitate pentru wall-street.ro că, aplicația de curând lansată va fi transformată într-o agenție virtuală.

Omniasig VIG a început procesul de digitalizare încă dinainte de pandemie, procesul fiind accelerat în special în zona de backoffice și emitere, înregistrare polițe.

”Digitalizarea va face parte din viața noastră de zi cu zi, numai că nu cred în transformarea unei companii tradiționale într-una digitală peste noapte, ci trecerea se va face treptat, cu pași mai mici sau mai mari.”, a explicat Mihai Tecău, președinte directorat Omniasig VIG.

În opinia sa, ceea ce va vinde cel mai bine vor fi acele servicii și produse care vor schimba paradigma, cu o atenție deosebită pe partea de transparență în relația cu clientul, singura care îi poate conferi încredere acestuia în compania la care apelează pentru asigurare.

Trebuie să vii cu ceva care să suprindă clientul, să-i dai posibilitatea de a alege în cunoștință de cauză serviciile de care beneficiază. Unde repară mașină, dacă costurile sunt în concordață cu nivelul lor calitativ ș.a.m.d. sunt zone la care mă aștept ca în perioada următoare clienții să fie mult mai atenți. Clientul va trebui să știe tot timpul, dintr-un click sau două unde este ca asigurări, ce daune are, unde își poate repara mașina etc.

Pandemia, pe lângă automatizarea părții de backoffice a schimbat și percepția companiei în ceea ce privește interacțiunea cu clienții. Deși în România majoritatea clienților accesează serviciile direct, față în față cu agentul de asiguări, tot mai mulți asiguratori oferă posibilitatea accesării serviciilor și produselor în mediul virtual.

Înainte de pandemie, Omniasig începuse tranziția aceasta către online astfel că, inspecția de risc pentru polițele auto facultative, casco putea fi facută de atunci electronic. Procesul este unul facil, clientul se loghează pe un site pus la dispoziție de asigurator, face poze cu telefonul mobil, iar la celălalt capăt cineva îi spune dacă poza e bună sau nu.

Totodată, constatările pentru daune se pot face online pe segmentul asigurărilor de locuințe, casco, RCA și chiar sănătate, segment care a cunoscut un avans semnificativ în perioada pandemiei și care a avut o contibuție majoră la creșterea de 5%, până la 1,5 miliarde de lei, a primelor brute subscrise de Omniasig în 2020. Anul trecut pe segmentul asiguărilor de sănătate, compania membră a grupului VIG a subscris prime în valoare de peste 30 de milioane de lei.

Când clientul sună în call-center avem surpriza că mulți dintre ei cer totuși să vină cineva la fața locului pentru a face constatarea daunei, pe auto sau locuință, fiind sceptici la a face constatarea printr-un video. În contextul digitalizării, fiecare generație trebuie luată ca atare!

Astfel, clienții din generația Y cu siguranță apelează și vor apela la genul acesta de servicii, dar cei din generațiile de vârstă mai înaintată merg în continuare pe tradițional, după cum a mai explicat Mihai Tecău.

În prima parte a lunii mai, anul acesta, Omniasig a lansat o aplicație mobilă, care permite clientului să achiziționeze, doar prin telefonul mobil, polițele de asigurare a locuinței, atât cele obligatorii-PAD, cât și cele facultative sau, la pachet, ambele.

Aplicația noastră va fi o agenție virtuală, vrem ca în afară de emiterea de polițe care există la ora actuală, clientul să-și poată vedea tot portofoliul pe care-l are la noi. Adică, în momentul în care intră în aplicație să poată vedea ce polițe are la noi, scadențele, să facă plata primelor de asigurare sau constatare pentru daune și vrem să mai introducem și programarea la medic, dacă are o asigurare de sănătate la noi, pentru a nu mai fi nevoit să sune în call-center-ul unității medicale.

Astfel, Omniasig va face conexiunea aplicației cu clinicile medicale și clientul va putea vedea în aplicație ce ore din program sunt disponibile pentru consultație.

Asiguratorul va include treptat în aplicație și alte produse, precum asigurările auto, de călătorie sau asigurările de sănătate. Totodată, în următoarea etapă, în aplicație va fi implementat întregul proces de soluționare a daunelor, integral digital.

Planul pe următorii 5 ani. Asigurări după stilul de viață

Asiguratorul țintește un portofoliu mai echilibrat din punctul de vedere al polițelor non-auto, fiind polițe cu o profitabilitate mai bună prin tradiție. Totodată dorește să se dezvolte pe zona asigurărilor de locuințe, locuințele din România nefiind asigurate decât în proporție de 20% în prezent. Totodată, prin atragerea de fonduri europene, zona de asigurări property și de garanții o să intre, de asemenea, pe o pantă ascendentă potrivit oficialului Omniasig VIG.

În 2020, compania a remarcat o tendința de creștere în cazul segmentului property (asigurările de incendiu și calamități naturale), unde subscrierile au crescut, anul trecut, cu aproape 10%. Pe această linie, cea mai mare despăgubire plătită a fost în valoare de aproape 35 milioane lei, fiind vorba de o explozie la o fabrică de nutreț din Brăila. Valoarea totală a despăgubirilor plătite de Omaniasig în 2020 a fost de peste 850 de miliaone de lei.

”Ne dorim să fim un jucător important pe segmentul asigurărilor de sănătate, care a avut o creștere importantă în perioada aceasta a pandemiei. Angajatorii s-au întors către acest tip de polițe atât pentru comfortul pe care-l ai în mediul privat de servicii medicale, dar și pentru că nu poți și nu trebuie să-ți asumi mai multe riscuri decât este cazul, mai ales în contextul crizei sanitare cauzată de coronavirus”, a mai detaliat Mihai Tecău.

Citeste si:

    Prin tradiție, Omniasig este un jucător important pe zona asigurărilor auto facultative, casco, unde, deși momentan produsele nu se vor schimba, viitorul va aduce totuși o modificare notabilă a paradigmei.

    Asigurarea casco nu se va schimba imediat, dar vor fi adăugiri la aceste produse pentru a mă proteja pentru perioada în care folosesc un anumit tip sau mijloc de transport. Asigurările vor veni după stilul de viață, iar în viitor, mobilitatea va avea o pondere mult mai mare, iar proprietatea vizavi de auto va dispărea încet încet.

    Generațiile mai tinere nu vor mai fi consumatori de asigurări tradiționale în viziunea lui Mihai Tecău, iar asiguratorii vor trebui să se adapteze cerințelor lor cu portofoliul de produse.

    Va trebui să facem produse care le vor asigura scopul astfel că, vom vedea relații între asiguratori și platforme de închiriat de exemplu sau de cumpărat bilete de acces la un spectacol, consecința fiind crearea unui mediu din acesta în care cumpăr ceva și automat îmi intră și asigurarea. Clientul va găsi un link către oferta asiguratorului. Acesta este viitorul și asiguratorii se uită deja după platforme consacrate de acest tip.”, a mai explicat pentru wall-street.ro, Mihai Tecău.

    Citeste si:

      Dacă zona de clienți persoane fizice va cunoaște această modificare importantă, asigurările corporate vor fi mai conservatoare, tradiția negocierilor față-n față urmând a se conserva mai multă vreme, în ciuda procesului tot mai accelerat de digitalizare.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


      Setari Cookie-uri