Interacțiunea digitală a crescut simțitor de la începutul anului 2020 până în prezent, în ceea ce privește relațiile de business din mediul privat, dar și în rândul comunicării cu administrația publică în unele cazuri. Acest lucru se observă și în rezultatele obținute de Namirial, unul dintre liderii globali în managementul tranzacțiilor digitale, pe piața locală ce a jonglat în ulțimii doi ani între primele 5 poziții ca nivel de volum.

Pe partea de transformare digitală a serviciilor financiare, Adrian Dinculescu, Partnership & Alliances Manager Namirial, precizează că business-ul pe care-l reprezintă are în portofoliu 7 din top 10 bănci și o cotă de piață de 19% în ceea ce privește mai multe verticale precum companiile de telecom, asigurări etc.

”România este una din top 5, uneori chiar top 3, țări din portofoliu ca număr al tranzacțiilor pe care le administrăm. Am avut norocul să fim implicați în diverse programe, indiferent că au fost de înrolare digitală sau de oferire de credite”, precizează Adrian Dinculescu în cadrul conferinței Future Banking Summit.

În perioada următoare, compania urmărește cu atenție contextul legislativ din țara noastră pentru a-și adapta soluțiile la normele pregătite pe zona de servicii digitale.

”E un context legislativ care se tot schimbă. Avem autorități care sunt active în aceste zile pe partea de digitalizare, cu legi variate pe care le ia în considerare, unul dintre exemple fiind identificare video. Trebuie să venim cu soluții capabile să funcționeze oricare ar fi cadrul legal impus în România”, precizează Adrian Dinculescu.

Poriectul de Ordonanță de Urgență pus în dezbatere de către Autoritatea pentru Digitalizarea României presupune ca persoanele fizice și reprezentanții firmelor să aibă posibilitatea de a fi identificați de autoritățile publice la distanță, printr-un apel video în care să prezinte cartea de identitate sau pașaportul, fără a mai fi nevoiți să meargă la ghișeu. Proiectul poate fi consultat AICI.

Dincolo de relația cu băncile, asiguratorii sau companiile telecom, Namirial se concentrează și pe oferirea serviciilor direct către utilizatorii finali.

” Am început să oferim certificate calificate către diverse profesii precum avocați, doctori sau contabili. Acum avem mai mulți clienți care vin la noi să le oferim din diverse motive, prețul e unul dintre ele, dar și faptul că-l pot lua de la distanță, fără să se întâlnească cu cineva. Ne vom concentra pe magazinul online pentru a fi capabili să oferim servicii pentru populația generală, mai ales în contextul în care legislația este în schimbare și multe contracte sunt digitalizate”, precizează Dinculescu.

Conform legislației în vigoare, există trei tipuri de semnături electronice: simplă, avansată și calificată. Diferențele fiind reprezentate de nivelurile de securitate și recunoaștere pentru persoana care le folosește în interacțiuniile cu alte persoane, companii private sau instituții publice.

O contribuție la creșterea semnificativă a utilizării semnăturilor electronice a fost adusă și de către Ordonanța de urgență 38/2020, publicată în Monitorul Oficial la începutul lunii aprilie, care obligă instituțiile publice să primească online documente cu semnătură electronică.

Sursa foto: Udrescu Ovidiu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri