Pentru dezvoltarea afacerilor firmele pot apela acum la produsul sales and lease-back prin care isi pot vinde bunurile unei firme de leasing. In schimb, ele se pot folosi in continuare de aceste bunuri in baza unui contract de leasing.
Piata leasingului s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani. De la aproximativ 200 de milioane de euro in 1999 s-a ajuns anul trecut la 1,8 miliarde de euro. Dar dezvoltarea acestei piete a fost posibila si datorita aparitiei de noi produse.

Un nou produs

Unul dintre cele mai noi produse de pe aceasta piata este sales and lease-back, prin care o societate poate decide vinzarea bunurilor (echipamente, autoturisme etc.) catre o firma de leasing, folosindu-se in continuare de acestea in baza unui contract de leasing. In plus, bunurile pot fi achizitionate ulterior, la sfirsitul contactului de leasing achitindu-se valoarea reziduala a acestora.

Potrivit Ioanei Necula, administrator la firma International Leasing, companiile romanesti au inceput sa capete incredere si sa foloseasca noul produs. Avem companii care au apelat la acest produs. E drept sint putine, dar sint, sustine Ioana Necula, administratorul unei firme de leasing. De fapt, o societate care dispune de un parc nou de masini, si a ramas fara bani, poate ceda acest parc firmei de leasing contra unei sume de bani, in functie de valoarea parcului. Ea poate in continuare sa se foloseasca de acest parc, dar numai dupa ce a incheiat cu compania de leasing un contract pe aceasta tema.

Alte produse pe piata leasingului

Un alt produs, care se adreseaza in special societatilor cu un parc auto mare, este fleet management. Astfel, o societate care dispune de un asemenea parc poate sa lase in seama firmei de leasing activitatile de urmarire, intretinere si exploatare a masinilor. Astfel, fleet management-ul implica responsabilitatea companiei finantatoare pentru toate serviciile pe care le presupune administrarea unui parc auto.

Prin buy-back, o persoana care a cumparat o masina in leasing, dupa incheierea contractului de leasing, isi poate vinde masina firmei de leasing daca considera ca are nevoie de o masina noua. Banii obtinuti sint considerati avans pentru un alt autoturism luat in leasing. In schimb, compania de leasing care a cumparat autoturismul vechi il poate vinde prin leasingul second-hand. Clientul care va cumpara aceasta masina are avantajul ca societatea de leasing il poate informa despre istoricul automobilului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri