Pentru dezvoltarea afacerilor firmele pot apela acum la produsul äsales and lease-backô prin care isi pot vinde bunurile unei firme de leasing. In schimb, ele se pot folosi in continuare de aceste bunuri in baza unui contract de leasing.
Piata leasingului s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani. De la aproximativ 200 de milioane de euro in 1999 s-a ajuns anul trecut la 1,8 miliarde de euro. Dar dezvoltarea acestei piete a fost posibila si datorita aparitiei de noi produse.

Un nou produs

Unul dintre cele mai noi produse de pe aceasta piata este äsales and lease-backô, prin care o societate poate decide vinzarea bunurilor (echipamente, autoturisme etc.) catre o firma de leasing, folosindu-se in continuare de acestea in baza unui contract de leasing. In plus, bunurile pot fi achizitionate ulterior, la sfirsitul contactului de leasing achitindu-se valoarea reziduala a acestora.

Potrivit Ioanei Necula, administrator la firma International Leasing, companiile romanesti au inceput sa capete incredere si sa foloseasca noul produs. äAvem companii care au apelat la acest produs. E drept sint putine, dar sintô, sustine Ioana Necula, administratorul unei firme de leasing. De fapt, o societate care dispune de un parc nou de masini, si a ramas fara bani, poate ceda acest parc firmei de leasing contra unei sume de bani, in functie de valoarea parcului. Ea poate in continuare sa se foloseasca de acest parc, dar numai dupa ce a incheiat cu compania de leasing un contract pe aceasta tema.

Alte produse pe piata leasingului

Un alt produs, care se adreseaza in special societatilor cu un parc auto mare, este äfleet managementô. Astfel, o societate care dispune de un asemenea parc poate sa lase in seama firmei de leasing activitatile de urmarire, intretinere si exploatare a masinilor. Astfel, äfleet management-ulô implica responsabilitatea companiei finantatoare pentru toate serviciile pe care le presupune administrarea unui parc auto.

Prin äbuy-backô, o persoana care a cumparat o masina in leasing, dupa incheierea contractului de leasing, isi poate vinde masina firmei de leasing daca considera ca are nevoie de o masina noua. Banii obtinuti sint considerati avans pentru un alt autoturism luat in leasing. In schimb, compania de leasing care a cumparat autoturismul vechi il poate vinde prin leasingul second-hand. Clientul care va cumpara aceasta masina are avantajul ca societatea de leasing il poate informa despre istoricul automobilului.
Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â.├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din sec╚Ťiunea Finan╚Ťe - B─ânci »


Setari Cookie-uri