Retailerii din SUA au inregistrat vanzari de 12,3 miliarde de dolari joi si vineri, de Ziua Recunostintei, respectiv "Black Friday", in urcare cu 2,3% fata de nivelul de anul trecut, cea mai slaba evolutie din ultimii patru ani, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.

Datele au fost estimate de ShopperTrak si se refera la vanzarile retail excluzand comertul online.

Vanzarile de Ziua Recunostintei si Black Friday reprezinta un bun indicator al evolutiei comertulu cu amanuntul in perioada sarbatorilor de iarna si in ultimul trimestru al anului.

Compania de cercetare estimeaza ca vanzarile retail din SUA vor creste cu 2,4% in perioada sarbatorilor de iarna, cel mai slab avans de la recesiunea din 2009.

Potrivit analistilor, evolutia slaba a fost cauzata in princpal de disciplina consumatorilor. Multi clienti au venit in magazine bine informati si pregatiti sa cumpere rapid produsul necesar sau preferat, rezistand impulsului de a face alte cumparaturi.

Citeste si:
Romania, pe locul doi in lume ca interes exprimat pentru Black Friday
Romania este pe locul doi in...

Grupul de lobby National Retail Federation estimeaza ca nunarul americanilor care au intrat in weekendul prelungit de Ziua Recunostintei cu intentia de a face cumparaturi, pe internet sau in magazine, a scazut la 140 milioane in acest an, cu 7 milioane mai putin fata de anul trecut.

Aproximativ 65% dintre americani spun ca traiesc de la un salariu la altul, fata de 61% anul trecut, principala cauza fiind ca puterea de cumparare a fost erodata de cresterea preturilor, potrivit unui studiu al Booz & Co.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Black Friday: Cand a aparut aceasta "febra a reducerilor"