Privind dintr-un alt unghi, 70% dintre preturi au fost mai bune decat in alte momente ale anului, potrivit unei analize realizate de Frames.

"Dincolo de datoria autoritatilor de a monitoriza si sanctiona practicile abusive, clientii sunt cei care trebuie sa fie vigilenti atunci cand achizitioneaza produse si servicii de Black Friday. Urmarirea preturilor pe o perioada de timp, comparatia ofertelor diferitelor magazine, sunt elemente care pot determina un avantaj in achizitie". Astfel, in zona de online sunt de evitat site-urile obscure, care ofera preturi spectaculoase.

"Sunt din pacate, in continuare, foarte multe site-uri capcana, oferte false si preturi cu multe asterix-uri. Te poti trezi ca achizitionezi un televizor de la un site no-name si vei plati, de exemplu, pentru un produs care a stat aprins non-stop intr-un magazin sau cu unul cu alte specificatii tehnice decat cele declarate. Nu cumparati produse care nu au trecute detaliile complete, care nu detin certificate de garantie si nu precizeaza costurile de livrare", se mai arata in analiza.

Ofertele capcana pot fi regasite si in magazine. "In unele cazuri, magazinele trec cu litere mari caracteristici pe care produsul nu le are. Unii comercianti «uita» sa prezinte fisa tehnica a produsului la achizitie, mizand pe faptul ca multi clienti intra in “febra” cumparaturilor si omit sa se informeze. O alta stratagema estea cea de reambalare a produselor folosite in magazine pentru prezentare si vanzarea acestora ca produse noi. Este esential de verificat, astfel, daca un televizor are sigiliul original aplicat pe cutie, inainte de desfacere, element esential pentru aproape toate produsele achizitionate din zona de IT&C", afirma analistii.

Citeste si:
Black Friday eMAG 2019: Cand va anunta retailerul ofertele
Black Friday eMAG 2019: Cand...

Indiferent de canalul de achizitie, online sau offline, este esentiala verificarea produselor si in alte magazine. "De regula, pretul ridicol de mic ascunde capcane. Pot fi produse folosite si resigilate, care au o durata mai mica de utilizare, sau unele care au defecte de fabricatie. Prin verificarea suplimentara, clientii pot afla, de exemplu, daca au in fata un gadget dintr-o generatie mai veche, vandut la un pret mai mare sau daca exista un pret mai bun la un alt retailer’’, mai spun specialistii Frames.

Livrarea, misiune imposibila de Black Friday

Dincolo de oferte, de preturi si de canalele de achizitie, Black Friday aduce, in 2019, si cea mai vasta oferta de servicii de livrare din istoria retailului romanesc. Cresterea pietei de servicii de curierat, remarcata anterior intr-un studiu Frames, s-a tradus si intr-o diversificare a ofertelor de livrare. Companii precum eMAG au dezvoltat sisteme alternative, de la ghisee de livrare in sediile Postei Romane, la zone de pick-up in benzinarii etc.

"Ofertele de livrare sunt mai bogate decat in 2018, insa se afla inca sub nivelul cererii potentiale. Astfel ca, pentru clienti, cea mai buna solutie, daca au produse transportabile, este sa aleaga ridicarea din magazine sau din cutiile de pick-up. Pentru produsele mari, este de asteptat ca si in acest an livrarile sa intarzie, pe fondul infrastructurii deficitare", arata analiza Frames.

Avand in vedere volumul urias de marfuri gestionate in zona de Black Friday, clientii ar fi bine sa aleaga oferte cu verificarea produselor la livrare, evitand astfel sa se trezeasca, ulterior, cu produse avariate sau nefunctionale.

Citeste si:
Lidl colecteaza alimente pentru nevoiasi in 12 magazine din tara
Lidl colecteaza alimente...

Sursa foto: Rawpixel.com / Shutterstock