This war of mine, Frostpunk sau Anomaly sunt jocuri de PC cunoscute de milioane de oameni la nivel global. Au fost dezvoltate de studio-ul polonez 11 bit studios, fondat de veterani ai industriei de gaming. Grzegorz Miechowski este unul dintre ei, iar într-un interviu acordat wall-street.ro vorbește despre povestea din spatele companiei și ideile din spatele jocurilor create.

Grzegorz Miechowski a intrat în lumea gaming-ului în anii 90, fiind unul dintre fondatorii companiei poloneze Metropolis Software. În 2008, compania a fost cumpărată de către CD Projekt, gigantul polonez de gaming recunoscut pentru titluri precum The Witcher sau Cyberpunk 2077.

A petrecut doi ani în cadrul CD Projekt, ca mai apoi, alături de trei parteneri, să pună bazele 11 bit studios, companie devenită între timp unul dintre cei mai importanți jucători din industria de gaming poloneză, listată pe Bursa de la Varșovia.

Ieșirea din CD Projekt, povestește Miechowski, venea într-o perioadă în care principalul obiectiv era acela de a profita la maxim de transformarea industriei, dinspre distribuirea jocurilor de PC în retail către zona digitală.

”Distribuirea digitală devenea din ce în ce mai puternică, devenind dominantă, în special pentru jocurile de PC. A fost o șansă pentru noi, pentru că până atunci acestea erau distribuite în retail, ceea ce însemna că erai limitat de spațiul oferit de raftul din magazin. În digital, acest raft avea un spațiu nelimitat”, povestește Miechowski(foto) pentru wall-street.ro.

Sursa foto: 11 bit studios / Facebook.

Anomaly a fost titlul pe care 11 bit studios s-a concentrat în perioada de început, un succes care le-a oferit combustibilul necesar pentru a se dezvolta și lucra la alte titluri. Au investit în jur de un milion de zloți, obținând venituri de 5-6 milioane de zloți.

Următorul succes al studio-ului a fost adus de către jocul This war of mine, un joc care îți prezintă atmosfera războiului din perspectiva civililor care încearcă să supraviețuiască. Miechowski povestește că totul a început când a citit un articol despre războiul din Iugoslavia, în care o persoană povestea greutățile pe care a trebuit să le depășească pentru a supraviețui.

Investiția în dezvoltare și marketing a fost în jur de 3 milioane de zloți, iar după 7 ani de la lansare, jocul încă aduce venituri companiei ce a ajuns între timp la 200 de angajați, dintre care în jur de 20% sunt expați.

Următorul obiectiv al companiei a fost acela de a demonstra faptul că nu sunt tipul de studio cunoscut doar pentru succesul unui singur titlu(one-hit wonder), ci o echipă puternică ce poate repeta povestea de succes. Astfel, în 2018, compania a adus pe piața de gaming FrostPunk, la 3 ani după ce a făcut mutarea de pe New Conect, piața secundară de tranzacționare a Bursei de la Varșovia, pe piața principală.

În acest moment este una dintre cele 5 companii de gaming ce fac parte din indicele WIG.GAMES al Bursei de la Varșovia, alături de CD Projekt, Ten Square Games(află povestea studio-ului de jocuri mobile de AICI) și PlayWay.

În acest moment, Miechowski precizează că business-ul se concentrează pe consolidarea mai multor echipe care să lucrez în paralel la diferite titluri, dar și pe câștigarea unei vizibilități cât mai mari pe ”raftul digital” pentru ele.

Sursa foto: 11 bit studios Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri