Filiala de aparatura electrocasnica a Philips, care produce aparate de ras, periute de dinti electrice si aparate de cafea, a inregistrat o crestere de 14% a vanzarilor din al doilea trimestru al acestui an fata de aceeasi perioada a anului trecut si a devenit mai profitabila. Costurile corporatiste totale au scazut fata de anul anterior, cand s-a desfasurat Cupa Mondiala de fotbal.
Filiala pentru electronice a companiei, care a reprezentat 27% din totalul de vanzari ale grupului, dar a adus doar 7% din profitul de operare in al doilea trimestru, a suferit o scadere de 11% a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand a profitat de pe urma Cupei Mondiale.
Filiala de electrocasnice produce, printre altele, televizoare, sisteme audio si DVDplayer-e. Vanzarile au scazut pana la 6,1 miliarde de euro, de la 6,38 miliarde in anul precedent. Excluzand fluctuatiile valutare, achizitiile si elementele vandute, veniturile au fost constante.
Actiunile Philips s-au depreciat cu 0,6%, pana la 32,33 euro pe unitate, sub evolutia indicelui DJ Stoxx 50, care a urcat cu 0,4%. Un analist de la SNS Securities, Victor Bareno, a spus ca, in ciuda faptului ca rezultatele totale au fost conforme asteptarilor si costurile corporatiste de mentenanta au fost scazute, surprizele pozitive au fost putine. "Daca privim activitatile de baza, precum cele medicale sau de iluminare, acestea au fost usor sub asteptari. Electronicele au fost o dezamagire iar scaderea de 11% a veniturilor a fost mai mare decat se prevedea", a spus Bareno. Philips a anuntat ca este pe cale sa-si atinga tinta de crestere medie anuala a vanzarilor intre 5 si 6% si de cel putin 7,5% pentru rata profitului in 2007.
Profitul net al grupului, care a crescut pana la 1,57 miliarde euro, de la 301 milioane anul trecut, a fost ridicat de un castig de 1,22 miliarde, obtinut din vanzarea actiunilor producatorului de cipuri taiwanez TSMC.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: