CEO Vodafone: Pozitia Google in cautarile online influenteaza alegerile consumatorilor

Vittorio Colao, directorul executiv al Vodafone, a avertizat executivii din industria telecom cu privire la puterea companiei Google in segmentul de cautari si publicitate online, ce ar putea afecta libera alegere a consumatorilor, scrie The Guardian.

La congresul mondial de telefonie mobila MWC, Colao a prezentat o perspectiva ce ar putea schimba piata de telecomunicatii din cauza faptului ca Google si Yahoo conduc segmentul de publicitate si cautari online.

Fara sa faca precizari exacte despre o companie, CEO-ul a declarat ca "acoperirea de cateva companii a 70-80% sau poate mai mult dintr-o piata este o situatie ce trebuie remediata".

Dupa ce a cerut stoparea unor astfel de situatii printr-o interventie a autoritatilor de reglementare, Colao a avertizat ca exista riscul ca o astfel de concentrare a puterilor ar putea sa limiteze alegerea si trebuie actionat inainte de a fi prea tarziu.

De asemenea, acesta s-a arata adeptul unei deschideri mai mari in piata aplicatiilor mobile, spunand ca utilizatorii ar trebui sa poata transfera aplicatii gratuit intre terminale indiferent de sistemul de operare.

"Daca am cumparat o carte in Londra ar trebui sa o pot trimite gratuit in alta tara si sa fac ce vreau cu ea", afirma oficialul Vodafone. "Portabilitatea datelor personale va fi o schimbare mportana in industrie", a adaugat acesta.

La inceputul acestei saptamani cei mai mari operatori de telefonie mobila au anuntat vor sa creeze o platforma deschisa pentru aplicatii.

Desi considera ca aceasta mutare se va bucura de succes, Google a subliniat provocarile tehnice pe care le va impune scrierea aplicatiilor pentru diferite telefoane mobile.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri