Prima runda a licitatiei pentru compania aeriana a atras un grup divers, de la compania producatoare de centrale electrice cu capital privat Texas Pacific Group si a doua banca italiana, UniCredit, pana la un consortiu de ceramice. Air France KLM, unul dintre cei mai probabili cumparatori ai companiei italiene, a lipsit de pe aceasta lista. Compania low-cost Air One a fost singura de acest fel care si-a aratat interesul pentru Alitalia.

Analistii au averizat ca lista lunga de ofertanti care s-au anuntat pana la termenul limita de luni nu va garanta un potential cumparator si ca licitatia este doar primul pas intr-o vanzare anevoioasa, a unei companii cu pierderi de peste un milion de euro (1,3 milioane de dolari) pe zi, potrivit NewsIn.

"In acest moment acestia isi exprima doar interesul. Nu au cerut altceva decat ca toti cei interesati sa anunte", a declarat o sursa apropiata unuia dintre ofertanti. Acesta a continuat ca nimeni cu a facut o oferta asa ca nu au nimic de pierdut. Cu toate acestea, licitatia a starnit temerile unor investitori care s-au intrebat daca se va gasi cineva sa se implice in cumpararea unei companii aeriene care a ramas neprofitabila in ciuda eforturilor de restructurare si care se confrunta frecvent cu grevele sindicatelor puternice.

Citeste si:

Actiunile Alitalia s-au apreciat cu aproape 4%, pana la cel mai ridicat nivel din aprilie trecut, depasind indicele S&P/MIB, care a scazut cu 0,53%. Actiunile UniCredit s-au depreciat cu 0,11%. "Marile companii lipsesc de pe lista si nu este o veste buna", a declarat un dealer din Milano, care a adaugat ca, in ciuda acestui fapt, "avem o lista de potentiali cumparatori, astfel ca lucrurile arata un pic mai bine. Este o reactie emotionala".

Potrivit declaratiei reprezentantilor Air France, dupa expirarea termenului limita de luni, conditiile nu fost nefavorabile unei oferte, insa anuntul nu a redus asteptarile. Ministrul transporturilor, Alessandro Bianchi, a declarat ca Air France va face o oferta. In aceasta faza, cred ca cea mai inteleapta decizie pentru Air France este sa stea de-o parte. Asteptam sa vedem ce se intampla", a declarat Bianchi, pentru La Stampa, intr-un interviu cu titlul "Air France va sosi".

Guvernul italian, care detine 49,9% din Alitalia, cauta ofertanti pentru minimum 30,1% din aceasta, ceea ce ar forta orice cumparator sa faca o oferta pentru intreaga companie