Nike a anuntat o crestere de 32% a profitului net in al treilea trimestru al anului fiscal curent, peste asteptarile pietei, datorita deprecierii dolarului si cererii robuste pe plan international, in special in China, informeaza Reuters.

Vanzarile in China au crescut cu 50% in al treilea trimestru. Nike a inregistrat deja vanzari de un miliard de dolari in China, cu un an inainte de tinta propusa, a declarat directorul executiv al companiei, Mark Parker. Profitul net in al treilea trimestru a crescut la 463,8 milioane dolari, sau 92 de centi pe actiune, de la 350,8 milioane dolari, sau 68 centi pe actiune acum un an.

Totalul vanzarilor a crescut cu 16%, la 4,54 miliarde dolari. Analistii de pe Wall Street a estimat in medie castiguri de 80 de centi pe actiune, si un venit de 4,36 miliarde dolari. Marja de profit a crescut la 45,1% din vanzari, de la 44,2%, in timp ce costurile au scazut la 30,9% din vanzari, de la 31,7%.

Nike a inregistrat o crestere rapida pe pietele emergente, pregatindu-se pentru Jocurile Olimpice de la Beijing din 2008. Compania a declarat ca ar putea sa investeasca cu o treime mai mult fata de anul precedent in marketing in al patrulea trimestru, odata cu apropierea Jocurile Olimpice. Nike estimeaza o cerere dinamica pentru marcile sale non-Nike, ale caror vanzari au crescut cu 15% in al treilea trimestru.

Presedintele Nike Brand, Charlie Denson, estimeaza o "incertitudine" in ce priveste economia SUA, insa si-a mentinut asteptarile pozitive legate de cele doua marci ce apartin companiei, Foot Locker si Finish Line.

Deprecierea dolarului a sporit cresterea venitului in al treilea trimestru cu 13% in Europa, 7% in Asia si 10% in continentele americane.

Pentru trimestrul al patrulea, directorul financiar Don Blair estimeaza o crestere scazuta, de peste 5% a venitului.

Nike a achizitionat recent firma britanica de echipament sportiv Umbro, vanzandu-si divizia Bauer Hockey.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri