90% dintre evenimentele organizate de restaurantele romanesti sunt nunti si petreceri pentru diferite organizatii, botezurile fiind pe locul trei in topul ocaziilor pe care consumatorii romani aleg sa le organizeze in afara casei, arata un studiu Unilever Food Solutions.
In Bucuresti, 80% dintre patronii de restaurante au declarat ca cel mai mare profit in 2011 a fost adus de nunti in localurile lor, urmate de petrecerile private si cele pentru diverse organizatii – 20%.

75% dintre restaurantele din Muntenia declara tot nuntile in varful topului in ceea ce priveste profitul obtinut in 2011, urmate de botezuri si petrecerile pentru diferite organizatii. La fel este si cazul restaurantelor din Ardeal, unde nuntile aduc cel mai mare profit in 80% dintre restaurante, pe cand evenimentele pentru organizatii aduc profit mai mare doar in 20% dintre localuri.

Restaurantele din Molodova inregistreaza o diferenta semnificativa fata de celelalte regiuni in ceea ce priveste organizarea evenimentelor, asa incat, pe locul doi din punct de vedere al profitului, dupa nunti, botezurile aduc cel mai mare castig pentru 42% dintre restaurante.

Cand vor sa-si organizeze un eveniment in restaurant, clientii ierarhizeaza diferit (in functie de regiunea tarii) prioritatile in alcatuirea meniului. Astfel, unii sunt interesati de rafinamentul preparatelor si de diversitatea meniului si abia apoi aduc in discutie bugetul. Doar 20% dintre restaurantele din Moldova au afirmat ca bugetul este pus in topul prioritatilor de clienti. La fel se intampla cu restaurantele din Prahova, Dambovita, Buzau si Brasov, bugetul fiind pus pe un loc inferior.

Diferentele intre regiuni apar si in ceea ce priveste preparatele pe care clientii si le doresc in meniuri pentru evenimente.

Astfel, in meniuri sunt cerute in primul rand fripturile in restaurantele din Moldova, Bucuresti (60% dintre restaurante), Prahova, Dambovita si Buzau (87% dintre restaurante).

Preparatele traditionale sunt pe primul loc in topul preferintelor clientilor in vestul tarii – 62% dintre restaurante spun asta si in restaurantele din Prahova, Dambovita si Buzau – 93% dintre restaurante precum si Brasov – 87% dintre restaurante.

Aperitivele sunt cel mai des dorite in meniuri in vestul tarii – in 82% dintre restaurante, precum si in meniurile restaurantelor din Mures, Cluj si Bucuresti si in cele din Muntenia – 81% dintre restaurante.

La acest studiu au participat 100 de proprietari de restaurante din Bucuresti, Ardeal, (Cluj, Mures, Brasov), vestul tarii (Arad, Oradea, Timisoara), Moldova (Suceava, Iasi, Botosani), Muntenia (Prahova, Dambovita, Buzau).

Unilever Food Solutions este in industria gastronomica din 1880. La nivel global, compania are 4.700 de angajati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri