Peter Voets, easyJet Marketing Manager pentru Austria, Elvetia si Europa de Est, a raspuns cititorilor Wall-Street la intrebarile despre evolutia pietei operatorilor aerieni din Romania. Voets estimeaza ca, in urmatorii doi ani, investitia in promovarea online o va depasi pe cea in mediile conventionale.
Ciubotaru Daniel: Veti lansa in 2008 si alte rute din Romania spre Europa?

Peter Voets: Momentan lucram la programul de iarna pentru 2009. Deocamdata nu putem confirma o decizie in aceasta privinta pentru piata romaneasca.

Ionut Dumitru: Care sunt criteriile pe care le luati in considerare atunci cand lansati alte rute?

Luam in calcul multiple criterii atunci cand analizam posibile noi destinatii: turismul etnic, investitorii si companiile din strainatate, PIB-ul pe cap de locuitor al tarii respective, competitia, costurile de operare pe aeroporturi, atractivitatea noilor destinatii, aprecierile clientilor nostri etc.

Ionu Dumitru: Intentionati sa deschideti un sediu permanent in Romania?

Pentru a mentine costurile operationale la un nivel scazut, easyJet nu are birouri locale in Europa, operatiunile fiind coordonate in cel mai eficient mod de la sediul central. Acest lucru ne permite mai multa flexibilitate.

Gabriel Dobrescu: La ce suma se ridica investitia in promovarea online?

Investim din ce in ce mai mult in acest tip de media, in prezent peste 40% din bugetul destinat promovarii. Estimam ca in doi ani investitia in promovarea online o va depasi pe cea in mediile conventionale.

G. Dobrescu: Care este proportia clientilor din Romania care cumpara bilete online, comparativ cu cei care cumpara din agentii?

Aproximativ 90% din clientii nostri isi fac rezervarile online in Romania, un procent doar putin mai scazut comparativ cu cel de 98% de la nivelul intregii retele. Restul de 10% rezerva biletele prin call centre-ul nostru, direct la aeroport sau prin agentii de turism.

C. Vrinceanu: Cum se resimte scumpirea petrolului/kerosenului asupra strategiei de pret pentru compania dvs?

Exista efecte similare cu acelea resimtite de toate companiile de acest gen de pe piata, insa suntem convinsi ca modelul nostru de afaceri foarte solid si eficient ne va permite sa pastram aceleasi preturi. Cu toate acestea, cu siguranta ca in industrie vor exista si companii care vor avea de suferit major. Numai marile companii aeriene, care se concentreaza asupra costurilor, vor reusi sa depaseasca acest moment. Suntem una dintre putinele companii care nu vor majora preturile din cauza cresterii preturilor combustibililor. Vom compensa acest lucru reducand alte costuri.

Anonim: Care este gradul de ocupare tintit in Romania pentru 2008?

Acelasi ca in restul retelei - 85%.


Ana Anghel: Cand veti lansa prima cursa low-cost interna?

Deocamdata nu avem in plan acest lucru. Lansarea acestor curse interne impune o complexitate a operatiunilor pe plan local, noi neavand aeronave bazate in Romania. Iar aceasta complexitate inseamna costuri suplimentare.

Ana Anghel: Cu cate rute estimati ca veti incheia anul 2008 in Romania?

Asa cum spuneam anterior, nu putem aproxima acest numar in momentul de fata.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Live »


Setari Cookie-uri