Consiliul Național al Audiovizualului a decis să retragă spoturile publicitare ale Vel Pitar care exploatează situația actuală, făcând referire la virusul gripual.

CNA a analizat două variante ale spotului Vel Pitar, difuzat de posturile centrale de televiziune (perioadă monitorizată: 02-08.03.2020): „Vel Pitar, alege siguranța alimentară, gama – 30 sec.” și „Vel Pitar, alege siguranța alimentară, gama, imagini – 30 sec.”. În cadrul acestora, s-au făcut următoarele afirmații: „Gripa, dar și alte boli, se pot transmite de la persoanele care tușesc sau strănută peste pâinea dumneavoastră, nu doar în magazine ci și în depozite sau când pâinea este transportată. (...) Cumpără pâinea ambalată de la Vel Pitar! Alege siguranța alimentară! Garantat, fără virusul gripal!”.

Ținând cont de faptul că în această perioadă a fost instituită stare de urgență, membrii Consiliului au considerat că spotul exploatează această situație, denigrând în același timp o categorie de produse.

La finalul dezbaterilor, Consiliul a decis să emită o decizie de intrare în legalitate în privința celor două variante ale spotului Vel Pitar pentru încălcarea dispozițiilor art. 101 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, conform cărora „este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile”.

"Precizăm totodată că, prin direcția de specialitate, Consiliul Național al Audiovizualului va monitoriza spoturile publicitare și, în cazul în care va mai constata astfel de situații, va aplica sancțiuni/va emite decizii de intrare în legalitate, în funcție de gravitatea abaterilor de la legislația audiovizualului. De asemenea, CNA face apel și la membrii Consiliului Român pentru Publicitate să descurajeze difuzarea unor spoturi publicitare similare ce pot induce confuzie în aceasta perioadă în randul populației", se arată în comunicare CNA.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri