Inaintea regalului AC/DC, pe scena ridicata langa Palatul Parlamentului au urcat americanii de la Down si veteranii autohtoni din trupa Iris, scrie NewsIn. "Cine suntem noi si cine sunt dansii?...", a intrebat, retoric, Cristi Minculescu, onorat sa cante in deschiderea evenimentului ce are toate sansele sa fie concertul anului in Romania.

Iar "dansii" au aratat, pentru prima data live in Romania, cine sunt cu adevarat pe scena: rock puritate 100%, spectacol total si o desfasurare matematica dupa care s-ar putea lesne preda un curs despre cum sa bagi in priza zeci de mii de oameni folosindu-te de chitare, tobe si curent electric.

Punctuali ca orice trupa care isi respecta fanii, australienii si-au inceput recitalul la ora anuntata, 21.00. Intrarea a fost pe cat de imprevizibila, pe atat de gustata de public: cu o locomotiva, anuntand astfel din start ca publicul va avea parte de ceva unic. "Buna seara, Bucuresti!", a salutat solistul Brian Johnson dupa prologul "Rock n' Roll Train", iar toata asistenta anticipa deja ca nu va regreta niciun leu din pretul deloc simbolic al biletelor de intrare.

Playlist-ul concertului a inclus piese "standard" programate pentru Black Ice World Tour, turneul in care a fost inclus si show-ul de la Bucuresti. Nu au lipsit, firesc, hit-urile ce au facut din AC/DC un nume de istorie, printre care "Thunderstruck", poate cel mai cunoscut refren al australienilor, si "You Shook Me All Night Long", fredonat la unison de atat de spectatorii aflati in scoala primara cand aparuse aceasta piesa, cat si de cei care n-au uitat ca, in anii '80, un vinil original, adus cu greu "de afara", costa la Bucuresti cat un pick-up.

La "Whole Lotta Rosie", din nou uimire in public. Pe locomotiva parcata pe scena a aparut o femeie gonflabila cat un compartiment de tren, dupa care spectacolul a continuat cu Angus Young in rol principal. Fondatorul si liderul AC/DC a improvizat un numar de striptease dupa piesa "The Jack", pastrand pe el doar celebrii sai pantaloni scurti branduiti cu numele trupei, in timp ce "Let There Be Rock" a fost dedicata unui solo de chitara impresionant, in care a cantat, practic, in toate pozitiile.

Finalul a fost la fel de exploziv: "For Those About to Rock" cu tunuri pe scena si artificii, epilog ce va ramane, probabil, fara egal in sertarul cu amintiri al fanilor prezenti la concert, fie acestia romani sau veniti din SUA ori Japonia. "Unde canta data viitoare? In Italia? Pai...poate mergem si acolo", isi spuneau unii dintre cei care, duminica seara, s-au cautat in buzunare pentru 50 de lei ca sa plece acasa si cu suvenirul unor cornite rosii inscr'+'iptionate cu AC/DC.

Dupa Bucuresti, urmeaza Udine. Alt oras, alta scena si un alt concert, dar aceeasi iubire: rock-ul.

MY MUSICAL BOX: AC/DC - Back in Black, 1980